معماری
خانه / مجله / راه مان ادامه دارد!

راه مان ادامه دارد!

سرمقاله شماره دوم مجله گهیځ

الله متعال را سپاس گزاریم که ما را توفیق داد تا بار دیگری با نشر شماره ی از گاهنامۀ “ګهیځ” در خدمت دوستداران عزیز و اهل رسانه ها قرار داشته باشیم.

دانشمندان علم ارتباطات به این باور اند که اگر همه داشته های علم ارتباطات در عصر امروزی را به تلاش برای پاسخ دهی به تنها یک پرسش خلاصه کنیم، بدون شک این یک پرسش “میزان تأثیر رسانه‌ها” خواهد بود؛ به این معنا که رسانه‌ها تا چه حد بر انسان ‌ها و جامعه تأثیر دارند و همین تأثیر گذاری رسانه ها بر انسان ها و در مجموع بر جامعه است که ما را واداشته تا به تلاش مان جهت رشد و نموی کار های رسانه یی بپردازیم و سعی ورزیم از این “منبر” صدای مان را به گوش جامعه برسانیم و پیام مان را که همانا پیام رستگاری و فلاح است به فرد فرد این جامعه ابلاغ کنیم.

از سوی دیگر رسانه ها بدون شک پیام آور تحول و آزادی در جوامع هستند و پیام رسانه ها همیشه پیام آزادی برای مردمان جامعه بوده است و نمی توان از نقش و نیروی رسانه در آزادی ملت ها از یوغ استعمار فزیکی و فکری چشم پوشید.

انجمن نویسندگان و ژورنالستان ګهیځ شکر پروردگار عالمیان را بجا می آورد که توانسته با گرد آوری جمعی از ژورنالستان و نویسندگان فرهیخته، نه تنها برای رسانیدن پیام خیر و فلاح به اهل این جامعه و این میهن کوشا باشد، بلکه قبل از آن برای فهماندن درست و اساسی قشر هم مسلک خود و اهل رسانه تلاش به خرج دهد.

این انجمن طی سال خورشیدی ایکه عقب گذاشتیم با توجه به اصول و اساسات کار رسانه یی، در کنار ده ها فعالیت مثمر و ارزنده ژورنالستیکی، نخستین شماره گاهنامه ګهیځ را نیز به خوانندگان عزیز و دوستداران رسانه ها تقدیم کرد که حاوی مطالب گونه گون به شمول شناخت و معرفی خود این انجمن و شخصیتی که اسم انجمن از آن گرفته شده است (شهید منهاج الدین ګهیځ) بود و الحمدلله مورد استقبال گرم دوستداران رسانه ها و نویسندگان گران ارج قرار گرفت.

این است، در دومین شماره از این گاهنامه، بیشتر به نشر مطالب آموزشی و تخصصی در عرصۀ ژورنالیزم و نویسندگی می پردازیم و امید داریم مطالب گرد آورده در این شماره گاهنامه نیز مورد استقبال و استفادۀ اهل علم قرار گیرد.

ادارۀ گاهنامۀ ګهیځ و در مجموع ادارۀ انجمن ګهیځ به حیث یک تجمع آزاد و با رسالت جوانان ژورنالست و نویسندگان نخبه، خود را متعهد به ارزش ها و اصول علم ژورنالیزم و ارتباطات دانسته و سعی خواهد ورزید تا با تدویر برنامه های آموزشی مختلف در این عرصه و نشر و پخش مطالب علمی، تخصصی و آموزشی در باب ژورنالیزم، ارتباطات و نویسندگی، همچو همیشه در خدمت دوستداران این هنر قرار داشته باشد.

آرزو مندیم بتوانیم از این طریق از یک سو جوانان مشتاق به فرا گیری علوم ژورنالیزم، ارتباطات و نویسندگی به گونۀ تخصصی آن را خدمت کنیم و نیازمندی های آموزشی و علمی آنان را مرفوع بسازیم و از سوی دیگر هم با همکاری و همیاری استادان و متخصصان این عرصه، به نشر و پخش ابتکارات جدید و متنوع در این راستا دست یازیم و با هماهنگی هم به پیش رویم، چون یقین داریم که ” راه مان ادامه دارد!”

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس