معماری
خانه / ګهیځ نیوز / د اسلامي نړۍ خبرونه / اسرائیل با آزادی ۷۰۰ اسیر فلسطینی در مقابل ۴۰ گروگان خود توافق نموده است

اسرائیل با آزادی ۷۰۰ اسیر فلسطینی در مقابل ۴۰ گروگان خود توافق نموده است

کابل گهیځ نیوز ( ۶   حمل ۱۴۰۳):

رادیو و تلویزیون اسرائیل روز قبل ضمن گزارشی اعتراف کرد که “تل ابیب” در جریان مذاکرات آخر هفته گذشته در قطر با آزادی ۷۰۰ اسیر فلسطینی در مقابل آزادی ۴۰ گروگان اسرائیلی موافقت کرد.

به اساس گزارش ” العربیه” این تحول جدید در مذاکرات بین حماس و اسرائیل در دوحه که تحت حمایت سه جانبه ایالات متحده، مصر و قطر جریان داشت، صورت گرفته است.

این گزارش به نقل از یک منبع بلندپایه اسرائیلی از موافقت اسرائیل با آزادی حدود ۷۰۰ زندانی امنیتی فلسطینی از جمله حدود ۱۰۰ زندانی محکوم به حبس ابد در مقابل آزادی ۴۰ گروگان رژیم صهیونیستی را تایید کرده است.

به گفته این منبع، اسرائیل همچنان در حال بررسی پیشنهادی است که بر اساس آن هفت فلسطینی محکوم به حبس ابد به آزادی هر سرباز زن گروگان نزد حماس، آزاد می‌شوند.

بنا بر گفته این منبع به اساس توافق اسرائیل حق اعتراض به نام‌هایی را که حماس مطالبه می‌کند، نخواهد داشت و در صورت اعطای حق اعتراض به اسامی، در بدل هر سرباز زن تعداد زندانیان امنیتی فلسطینی بیشتری را باید آزاد کند.

از سوی دیگر برخی منابع عربی دیگر روز یک شنبه گفته است که ضمن توافق روی تبادل اسرا روی آتش‌بس شش هفته‌ای نیز توافق شده است.

منبع گفته است که جزئیات تعداد فلسطینی‌هایی که در این تبادله آزاد خواهند شد، هویت آنها و همچنان موضوع بازگشت مهاجرین به شمال غزه هنوز نکات مهم مورد اختلاف بین دو جانب است.

ــــــــــــــــــ

گهیځ نیوز از گوشه و کنار کشور و از اطراف و اکناف جهان، با تازه ترین اخبار، وقایع، مصاحبه ها، گزارش ها و تبصره ها روی داغ ترین قضایا ومهم ترین رخداد ها با در نظر داشت اصل دقت و توازن هر ساعت خدمت شما تقدیم می کند. ادرس های خبری ما:

 

Telegram:

https://t.me/+Vy9GsPl90MY3NjVl

twitter:

https://twitter.com/GaheezAgency

Web:

https://www.gaheez.af/

FB page:

https://www.facebook.com/Gaheez-News-گهیځ-نیوز-۱۰۵۷۷۲۲۹۹۲۸۴۹۰۳/

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس