معماری
خانه / ګهیځ نیوز / سیاست / واشنگتن قصد محدود ساختن فعالیت وزیر خارجه ایران در مقر سازمان ملل را دارد

واشنگتن قصد محدود ساختن فعالیت وزیر خارجه ایران در مقر سازمان ملل را دارد

کابل گهیځ نیوز ( ۲۹حمل ۱۴۰۳):

یک منبع آگاه گزارش داده که ایالات متحده امریکا قصد دارد تحرکات حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران و هیأت همراهش در اثنای حضور آنها در مقر سازمان ملل را محدود سازد.

قرار است وزیر امور خارجه ایران و هیأت همراهش برای اشتراک در مجلس شورای امنیت سازمان ملل متحد در جریان هفته جاری به نیویارک سفر کند و در همین حال یک سناتور امریکایی خواسته است تا ویزای وزیر خارجه ایران به صورت کامل لغو گردد.

“الجزیره” به نقل از منابع آگاه گزارش داده است که امریکا قصد دارد تحرکات هیأت ایرانی را در مجموع از شمال به جنوب به هفت تعمیر محدود ساخته و از سوی غرب این تحرکات را الی مقر سازمان ملل متحد و مرکز نماینده گی ایران در سازمان ملل متحد، محدود نماید.

از سوی دیگر سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده امریکا “مادو میلر” قبل از این گفته بود که ایالات متحده امریکا برخی قیود اضافی را بر سفر وزیر امور خارجه ایران در اثنای حضور وی در نیویارک، جهت اشتراک در اجلاس شورای امنیت، وضع خواهد کرد.

از سوی هم “جیمزلانکفورد” سناتور حزب جمهوری خواه در مجلس سنای امریکا از حکومت آن کشور خواسته است تا ویزای دخول وزیر خارجه ایران به ایالات متحده امریکا را لغو نماید.

این سناتور امریکایی در نامه ای که به وزیر امور خارجه امریکا ” انتونی بلینکن” فرستاده به دلیل حمله چند روز قبل ایران بر اسراییل، خواهان لغو ویزای دخولی وزیر خارجه ایران به ایالات متحده امریکا گردیده است.

ــــــــــــــــــ

گهیځ نیوز از گوشه و کنار کشور و از اطراف و اکناف جهان، با تازه ترین اخبار، وقایع، مصاحبه ها، گزارش ها و تبصره ها روی داغ ترین قضایا ومهم ترین رخداد ها با در نظر داشت اصل دقت و توازن هر ساعت خدمت شما تقدیم می کند. ادرس های خبری ما:

 

Telegram:

https://t.me/+Vy9GsPl90MY3NjVl

twitter:

https://twitter.com/GaheezAgency

Web:

https://www.gaheez.af/

FB page:

https://www.facebook.com/Gaheez-News-گهیځ-نیوز-۱۰۵۷۷۲۲۹۹۲۸۴۹۰۳/

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس