معماری
خانه / ګهیځ نیوز / اقتصاد او ټولنه / برف باری در برخی ولایات به زراعت و باغداری در آن مناطق ضرر رسانده است

برف باری در برخی ولایات به زراعت و باغداری در آن مناطق ضرر رسانده است

کابل گهیځ نیوز (۱۰ ثور ۱۴۰۳):

شب گذشته به سلسله بارنده گی های شدید در مرکز و ولایات کشور، برف باری نسبتاً سنگینی در برخی ولسوالی های میدان وردگ، غزنی، لوگر و پنجشیر باعث سردی شدید هوا و آسیب رسیدن به کشت و زراعت و درختان میوه دار در این مناطق گردیده است.

تصاویر منتشر شده در صفحات اجتماعی نشان می دهد که این برف سفید ساحات مختلف مسکونی در ولایت های غزنی و میدان وردگ را پوشانیده است و درختان میوه داری که در حالت گُل قرار داشتند، از این برفباری متأثر گردیده است.

همچنان دفتر رسانه یی ولایت میدان وردگ در پی انشتار خبرنامه یی تصاویری از باغ های پر برف را به نشر سپرده و گفته است که در تمام ولسوالی‌ها و مناطق دورافتاده این ولایت، برف‌باری صورت گرفته است و افزوده که این برفباری درحالی است که باغ‌های زردآلو و سیب در این دو ولایت گُل گرفته بودند.

از سوی دیگر برخی از باشنده گان مناطق مختلف ولایت غزنی نیز از برف باری نسبتاً سنگین در مربوطات این ولایت صحبت دارند.

دهاقین و باغداران در آنعده از ولسوالی های غزنی که نزدیک به ولایت میدان وردگ قرار دارند به این باورند که بارش برف در ماه ثور، باعث آسیب رسیدن جدی به باغ ها و زمین های زراعتی آنان شده است. این در حالی است که برعلاوه دو ولایت مذکور، مردم در ولایت های لوگر، پنجشیر و بدخشان هم از بارش برف در جریان شب گذشته و صبح امروز شکایت دارند و می گویند که کشت و زراعت آنها سخت زیان دیده است.

ــــــــــــــــــ

گهیځ نیوز از گوشه و کنار کشور و از اطراف و اکناف جهان، با تازه ترین اخبار، وقایع، مصاحبه ها، گزارش ها و تبصره ها روی داغ ترین قضایا ومهم ترین رخداد ها با در نظر داشت اصل دقت و توازن هر ساعت خدمت شما تقدیم می کند. ادرس های خبری ما:

 

Telegram:

https://t.me/+Vy9GsPl90MY3NjVl

twitter:

https://twitter.com/GaheezAgency

Web:

https://www.gaheez.af/

FB page:

https://www.facebook.com/Gaheez-News-گهیځ-نیوز-۱۰۵۷۷۲۲۹۹۲۸۴۹۰۳/

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس