معماری
خانه / دسته‌بندی نشده / طی دو روز گذشته دو بسته ۴۰ میلیون دالری پول نقد به افغانستان رسیده است

طی دو روز گذشته دو بسته ۴۰ میلیون دالری پول نقد به افغانستان رسیده است

طی دو روز گذشته دو بسته ۴۰ میلیون دالری پول نقد به افغانستان رسیده است
کابل- ګهیځ نیوز( ۱۸ عقرب ۱۴۰۱)
صفحه افغانستان در سایت فارسی بی بی سی ادعا دارد که طی دو روز گذشته (۷و ۸ نوامبر ) دو بسته ۴۰ میلیون دالری پول نقد به افغانستان رسیده است.
گزارش می افزاید که بانک مركزی افغانستان (د افغانستان بانک) در صفحه توییتر خود نوشته است که دو بسته ۴۰ میلیون دالری به افغانستان رسیده و به یک بانک خصوصی تحویل داده شده است.
پس از روی کار آمدن حکومت طالبان در افغانستان شماری زیادی پول های نقد از سوی جامعه جهانی به افغانستان رسیده که مجموعه این پول ها بر اساس آنچه اعلام شده به حدود یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دالر می رسد .
به اساس این خبر این پول ها به عنوان بخشی از کمک های بشر دوستانه به یک بانک خصوصی افغانستان تحویل داده شده .
با رسیدن بسته های پول نقد به افغانستان بانک مرکزی افغانستان از جامعه جهانی خواسته تا کمک های خود را از مسیر این بانک که در کنترول طالبان است انجام دهد . بنابر عدم به رسمیت شناخته شدن حکومت طالبان کمک های جهانی به بانک های خصوصی منتقل می شود.
هر چند در این گزارش از بانک خصوصی ایکه این پول های کمکی به آن تحویل داده شده است به صورت مشخص نام برده نشده است اما بیشتر این پول ها به یک بانک خصوصی افغانی تحت نام ( بانک بین المللی افغانستان AIB) تحویل داده می شود که نزد اکثر کشور های خارجی و نهاد های بین المللی از اعتبار خوبی برخوردار است.
ـــــــــــــــــــــــ
د ګهیځ له ټلیګرام خبري چینل سره یو ځای شئ⬇️
https://t.me/+AuWDZ2LArLI2MWE1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس