معماری
خانه / ژورنالیزم / صندوق حمایت از ژورنالیستان افغانستان بعد از تجدید نظم به گونه رسمی افتتاح گردید.

صندوق حمایت از ژورنالیستان افغانستان بعد از تجدید نظم به گونه رسمی افتتاح گردید.

صندوق حمایت از ژورنالیستان افغانستان بعد از تجدید نظم به گونه رسمی افتتاح گردید.
ضمن محفلی که در حضور رئیس جمهور، معاون دوم و اعضای کابینه به اشتراک نمایندگان فدارسیون رسانه ها و ژورنالستان، برخی رسانه ها و ژورنالیستان آزاد در ارگ ریاست جمهوری ترتیب شده بود، صندوق حمایت از ژورنالیستان بعد از تجدید نظم به گونه رسمی افتتاح گردید.
محفل با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید آغاز یافت و سپس محترم سرور دانش معاون دوم رئیس جمهور که رهبری کمیته مشترک حکومت و رسانه ها را نیز بدوش داشت به ایراد سخن پرداخت و از کارکرد دوساله این کمیته گزارش مختصری را به رئیس جمهور و خبرنگاران حاضر در مجلس تقدیم کرد.
سپس ضیاء احمد بومیا ژورنالیست آزاد و معاون کمیته مذکور که به نمایندگی از فدراسیون رسانه ها و ژورنالیستان آزاد در این کمیته اشتراک داشت به سخنرانی پرداخت و از تلاش و حمایت حکومت وحدت ملی از قضایای ژورنالیستان و خبرنگاران اظهار قدر دانی کرد.
همچنان بانو فریده نیکزاد عضو صندوق حمایت از ژورنالستان به سخنرانی پرداخت و ضمن این که روی اهمیت ایجاد و تقویت این صندوق صحبت کرد به ژورنالیستان اطمینان داد که با تقویت این صندوق و حمایت دولت و سکتور خصوصی از این صندوق، بعد از این رسانه ها و ژورنالیستان مجبور نخواهند بود تا دست کمک به جهت های بیرونی دراز کنند.
سپس محمد اشرف غنی رئیس جمهور کشور سخنرانی کرد در حالیکه از استاد سرور دانش معاون دوم رئیس جمهور و رئیس کمیته مشترک رسانه ها و حکومت و ژورنالیستان عضو در این کمیته مشترک تشکری کرد مبلغ پنج میلیون افغانی کمک را از بودجه شخصی خود و ده میلیون افغانی کمک را از بودجه دولت و از طریق وزارت مالیه به این صندوق حمایت از ژورنالیستان پیشکش کرد.
در ختم محفل در حالیکه نمایندگان ژورنالیستان از این کمک رئیس جمهور و دولت افغانستان با صندوق حمایت از ژورنالیستان ابراز خرسندی کردند، با گرفتن عکس یاد گاری محفل به پایان رسید.
در این محفل به نمایندگی از انجمن نویسندگان و ژورنالیستان گهیځ سردارمحمد دیندارخیل رییس و احمد ضیاء رحیمزی مسؤول ارتباطات انجمن گهیځ اشتراک کردند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس