معماری
خانه / ګهیځ نیوز / د اسلامي نړۍ خبرونه / وزیر خارجه تاجیکستان اوضاع افغانستان را بر همه کشورهای مشترک المنافع تأثیر ‌گذار می داند

وزیر خارجه تاجیکستان اوضاع افغانستان را بر همه کشورهای مشترک المنافع تأثیر ‌گذار می داند

کابل گهیځ نیوز ( ۲۷حمل ۱۴۰۳):

وزیر خارجه تاجیکستان اعلام کرد که وضعیت افغانستان می‌تواند همه کشورهای مشترک المنافع را تحت تأثیر قرار دهد و منجر به تغییر موازنه جیوپولیتیک در سراسر قاره های آسیا و اروپا شود.

به گزارش خبرگزاری ها سراج‌الدین مهر‌الدین، وزیر خارجه تاجیکستان در نشست شورای وزرای خارجه کشورهای مشترک‌المنافع که در «مینسک» پایتخت بلاروس دایر شده بود، اظهار داشت: وضعیت افغانستان می‌تواند همه کشورهای مشترک المنافع را تحت تأثیر خود قرار دهد و باعث به تغییر موازنه جیوپولتیک در سراسر کشورهای آسیایی و اروپایی شود.

او همچنان ادعا کرد که کشورهای مشترک‌المنافع با چالش‌های امنیتی بی‌سابقه‌ای روبرو هستند بنابراین باید اقدامات مؤثرتری برای بهبود وضعیت امنیتی منطقه انجام دهند.

آقای مهرالدین همچنان بر لزوم افزایش مؤثریت مرکز ضد تروریزم کشورهای مستقل مشترک المنافع تأکید کرد.

وزیر خارجه تاجیکستان با اشاره به مرز مشترک با افغانستان گفت: تاجیکستان سه دهه است که با چالش‌های امنیتی بی‌سابقه از این مرز روبرو بوده است.

در این نشست در مورد همکاری‌های منطقه‌ای و مسائل امنیتی با حضور وزرای خارجه کشورهای ازبکستان، ترکمنستان، تاجیکستان، روسیه، قزاقستان، قرغیزستان، بلاروس، ارمنستان و آذربایجان گفتگو و تبادل نظر صورت گرفتته است.

این در حالی است که حکومت افغانستان همیشه تأکید کرده‌است که از خاک این کشور هیچ تهدیدی متوجه دیگر کشورها نمی‌شود.

ــــــــــــــــــ

گهیځ نیوز از گوشه و کنار کشور و از اطراف و اکناف جهان، با تازه ترین اخبار، وقایع، مصاحبه ها، گزارش ها و تبصره ها روی داغ ترین قضایا ومهم ترین رخداد ها با در نظر داشت اصل دقت و توازن هر ساعت خدمت شما تقدیم می کند. ادرس های خبری ما:

 

Telegram:

https://t.me/+Vy9GsPl90MY3NjVl

twitter:

https://twitter.com/GaheezAgency

Web:

https://www.gaheez.af/

FB page:

https://www.facebook.com/Gaheez-News-گهیځ-نیوز-۱۰۵۷۷۲۲۹۹۲۸۴۹۰۳/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس