معماری
خانه / ګهیځ نیوز / سیاست / وزارت خارجه افغانستان اقدام ایران علیه اسرائیل را مشروع و دفاعی خواند

وزارت خارجه افغانستان اقدام ایران علیه اسرائیل را مشروع و دفاعی خواند

کابل گهیځ نیوز ( ۲۶حمل ۱۴۰۳):

وزارت امور خارجه کشور با نشر اعلامیه یی اقدام ایران علیه رژیم صهیونیستی را که شب گذشته صورت گرفت، اقدامات دفاعی مشروع خواند.

به گزارش آژانس خبری دولتی باختر، وزارت امور خارجه کشور در این اعلامیه گفته است: “رژیم صهیونیستی در ادامه‌ی جنایات خویش، به تاریخ اول اپریل سال جاری خلاف تمامی موازین دیپلماتیک و قوانین بین‌المللی بخش قنسلی سفارت ایران در دمشق، پایتخت سوریه را هدف قرار داد که در پاسخ به آن، جمهوری اسلامی ایران شب گذشته اقدامات دفاعی مشروعی انجام داد.”

اعلامیه در ادامه می افزاید: رژیم صهیونیستی از اکتوبر سال گذشته بدینسو در ادامهٔ نسل کشی بیش از ۳۳ هزار غیرنظامی در غزه، با نقض حریم سایر کشورها و گسترش ناامنی به اقدامات تحریک‌آمیز در منطقه تلاش کرده است تا توجه جهانیان را از جنایات‌اش در غزه منحرف سازد.

در این اعلامیه همچنان از قول دولت افغانستان از همه کشورهای تأثیرگذار منطقه و جهان خواسته شده است تا برای جلوگیری از گسترش بیشتر بحران، تلاش‌ها برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی را تسریع بخشند.

قابل یاد آوری است که ایران شب گذشته در عکس العمل به بمباردمان بخش قنسلی سفارت ایران در دمشق پرداخت که به کشته شدن چند تن از مقامات ارشد نظامی حکومت ایران در آنجا منجر شد.

ایران از همان هنگام در مورد انتقام گرفتن از این حمله حرف می زد که بالآخره شب گذشته آن را عملی ساخت.

ــــــــــــــــــ

گهیځ نیوز از گوشه و کنار کشور و از اطراف و اکناف جهان، با تازه ترین اخبار، وقایع، مصاحبه ها، گزارش ها و تبصره ها روی داغ ترین قضایا ومهم ترین رخداد ها با در نظر داشت اصل دقت و توازن هر ساعت خدمت شما تقدیم می کند. ادرس های خبری ما:

 

Telegram:

https://t.me/+Vy9GsPl90MY3NjVl

twitter:

https://twitter.com/GaheezAgency

Web:

https://www.gaheez.af/

FB page:

https://www.facebook.com/Gaheez-News-گهیځ-نیوز-۱۰۵۷۷۲۲۹۹۲۸۴۹۰۳/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس