معماری
خانه / دسته‌بندی نشده / هفته آینده نشست مشورتی راجع به افغانستان در مسکو تدویر می یابد

هفته آینده نشست مشورتی راجع به افغانستان در مسکو تدویر می یابد

هفته آینده نشست مشورتی راجع به افغانستان در مسکو تدویر می یابد
کابل- ګهیځ( ۱۸ عقرب ۱۴۰۱):
ضمیر کابلوف، نماینده خاص رئیس‌جمهور روسیه در امور افغانستان اعلام کرده است که یک نشست مشورتی راجع به افغانستان، هفته آینده در مسکو برگزار خواهد شد.
خبر گزاری تاس روسیه گزارش داده که نشست مشورتی مسکو در خصوص افغانستان بتاریخ ۱۶ نوامبر برگزار می شود و به گفته کابلوف هیئت دولت مؤقت طالبان در این نشست مشورتی شرکت نخواهد کرد.
اما وزارت امور خارجه دولت مؤقت افغانستان به رهبری طالبان اعلام کرده است که بحث‌ها در‌ مورد افغانستان، بدون حضور نماینده طالبان در نشستی که قرار است در روسیه دایر شود، ناقص است.
عبدالقهار بلخی، سخنگوی وزارت امور خارجه حکومت افغانستان، در این مورد گفته است که طالبان توانسته‌اند با کشورهای همسایه، منطقه و جهان در بخش‌های سیاسی، اقتصادی و امنیتی تعامل سازنده داشته باشند.
وی همچنان افزوده است که عدم حضور طالبان در چنین نشست‌هایی، می‌تواند بر روی این تعامل تأثیر منفی بگذارد. از سوی دیگر گفته شده که قرار است نمایندگان روسیه، چین، هند، ایران، پاکستان، قزاقستان، قیرغزستان، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان در این نشست شرکت کنند.
نشست قبلی فرمت مشورتی مسکو در ماه اکتبر سال گذشته میلادی برگزار شده بود که در آن هیاتی از حکومت مؤقت طالبان به ریاست عبدالسلام حنفی، معاون صدراعظم شرکت کرده بود.
همزمان با این، ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی حکومت در یک نشست خبری گفته بود که حکومت افغانستان از هر نشستی در راستای بهبود وضعیت افغانستان استقبال می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس