معماری
خانه / ګهیځ نیوز / اقتصاد او ټولنه / سیلاب ها در نقاط مختلف کشور جان بیش از سی تن را تا حال گرفته است

سیلاب ها در نقاط مختلف کشور جان بیش از سی تن را تا حال گرفته است

کابل گهیځ نیوز ( ۲۷حمل ۱۴۰۳):

منابع رسمی در حکومت افغانستان می‌گویند که بیش از سی تن در نقاط مختلف کشور به اثر سرازیر شدن سیلاب‌ ها طی سه روز اخیر جان خود را از دست داده‌اند و بیشتر قربانیان در ولایت کندهار بوده است.

عبدالله جان سایق، سخنگوی وزارت مبارزه با حوادث طبیعی ضمن یک نشست خبری در کابل اظهار داشت که گزارش‌های اولیه آنها حاکی است که تقریباً ۶۰۶ خانه دهاتی و بیش از ۱۹۵۰ جریب زمین زراعتی و حدود ۸۵ کیلومتر سرک در اثر این سیلاب ها تخریب و حدود ۲۰۰ رأس مواشی تلف شده است.

سخنگوی مذکور افزود که شمار بیشتر تلفات انسانی و خسارات در ولایت‌های جنوب غرب کشور چون کندهار، زابل، هرات و فراه بوده است.

آقای سایق همچنان می گوید که کارکنان این وزارت در نخستین وهله به مناطق آسیب‌دیده رسیده و با همکاری وزارت‌های دفاع، داخله و مقامات محلی، عملیات نجات و جستجو، کمک‌های اولیه و خدمات اضطراری را برای قربانیان آغاز کرده اند.

سخنگوی مذکور همچنان افزود که تا حال به حدود ۲۳ هزار خانواده کمک‌ غذایی، غیرخوراکی و نقدی توزیع شده است.

قابل ذکر است که طی دو سه سال اخیر که جنگ در افغانستان نسبتاً فروکش کرده حوادث طبیعی چون سیلاب و زلزله بیشتر جان مردم افغانستان را تهدید می کند و سطح تلفات ملکی در این گونه وقایع افزایش یافته است.

ــــــــــــــــــ

گهیځ نیوز از گوشه و کنار کشور و از اطراف و اکناف جهان، با تازه ترین اخبار، وقایع، مصاحبه ها، گزارش ها و تبصره ها روی داغ ترین قضایا ومهم ترین رخداد ها با در نظر داشت اصل دقت و توازن هر ساعت خدمت شما تقدیم می کند. ادرس های خبری ما:

 

Telegram:

https://t.me/+Vy9GsPl90MY3NjVl

twitter:

https://twitter.com/GaheezAgency

Web:

https://www.gaheez.af/

FB page:

https://www.facebook.com/Gaheez-News-گهیځ-نیوز-۱۰۵۷۷۲۲۹۹۲۸۴۹۰۳/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس