معماری
خانه / دسته‌بندی نشده / روز جهانی رادیو به همه مبارک باد!

روز جهانی رادیو به همه مبارک باد!

روز جهانی رادیو به همه مبارک باد!
روز ۱۳ فبروری تقویم میلادی که مصادف است با۲۴ دلو، همه ساله به حیث روز جهانی رادیو تجلیل می گردد و این روز بنا بر پیشنهاد کشور های عضو سازمان یونسکو و با تایید آن در سال ۲۰۱۲ میلادی، از سوی مجمع عمومی سازمان ملل متحد، به عنوان روز جهانی رادیو، نام گذاری گردیدده و در کشور های مختلف حهان از آن تجلیل بعمل می آید.
رادیو در حالیکه راه سریع برای انتقال اطلاعات در عصر و زمان خود شمرده می شد، تا امروز که جهان بُت تراکمی از وسایل اطلاعاتی و ارتباطی روبرو است همچو جامعه فقیر و جنگ زده افغانستان، از اهمیت بسزایی برخوردار است.
در افغانستان هم از سال ۱۳۰۷ خورشیدی یعنی زمان سلطنت امیر امان الله خان، رادیو با همان شکل ابتدایی خویش به نشرات آغاز کرد که با گذشت زمان و پیشرفت تخنیک، در این عرصه هم پیشرفت های زیادی پدید آمد و برنامه های رادیویی از شکل ابتدایی آن ارتقا یافت.
انجمن نویسنده گان و ژورنالستان گهیځ که همواره تلاش نموده تا از ارزش ها و مفاهیم مثبت در جامعه را ارج نهد، روز جهانی رادیو را به همه کارکنان. فعالان و گرداننده گان برنامه های رادیی، از صمیم قلب تبریک و تهنیت گفته و از خداوند متعال توفیق مزید در پیشبرد امور را برای شان تمنا دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس