معماری
خانه / اعلامیه / اعلامیه انجمن نویسنده گان و ژورنالیستان ګهیځ به مناسبت روز جهانی آزادی مطبوعات

اعلامیه انجمن نویسنده گان و ژورنالیستان ګهیځ به مناسبت روز جهانی آزادی مطبوعات

امروز ۱۳ ثور مصادف به سوم ماه می سال میلادی، به نام روز جهانی آزادی مطبوعات نام گذاری شده است که همه ساله از این روز در سراسر جهان تحت این عنوان تجلیل بعمل می آید.
تاریخچه این روز بر می گردد به سال ۱۹۹۳ میلادی که مجمع عمومی جمع سازمان ملل متحد در دیسمبر آن سال ضمن چهل و هشتمین اجلاس خود، روز سوم ماه می سال میلادی را به‌عنوان “روز جهانی آزادی مطبوعات” اعلام کرد.
پس از تصویب مجمع عمومی سازمان ملل متحد، این روز همه ساله در کشور های جهان تجلیل می گردد و در یکی دو دهه پسین رسم بر آن است که در این روز گزارش های از وضعیت آزادی رسانه ها و مطبوعات در کشور های مختلف جهان به نشر می رسد.
بدون شک آزادی رسانه ها و مطبوعات یکی از مزایای مثبت در جامعه بوده و اهمیت آن را هم کسانی به خوبی درک می کنند که از این آزادی و مطبوعات و رسانه های آزاد محروم باشند، اما متأسفانه این حقیقت تلخ را هم نباید فراموش کرد که در چند دهه اخیر آنچه بنام آزادی رسانه ها و آزادی بیان در کشور ما و برخی جوامع اسلامی به نمایش گذاشته می شود و در برخی از کشورها تا حال هم ادامه دارد، برعکس آزادی، لکه ننگی تلقی می شود بر جبین آزادی و آزاد اندیشی.
بدون شک این مناسبت و این سطور مختصر شاید مجال بحث روی این موضوع نباشد ولی نباید فراموش کرد که امروز در جهان عده ای با استفاده از نام آزادی، لجام گسیختگی مطلق را ارج می گذارند و عده دیگری هم هیچ گونه آزادی را برای رسانه و اهل رسانه قایل نیستند، که این هردو به ضرر جامعه بشری بوده و حد اعتدال و وسطیت را زیر پا می گذارد.
اداره و منسوبین “انجمن نویسنده گان و ژورنالیستان گهیځ” در حالی که روز جهانی آزادی مطبوعات را به همه اهل مطبوعات و رسانه های کشور تبریک و تهنیت عرض می دارد، یک بار دیگر ژورنالیستان و اهل رسانه های این سرزمین را به ادای مسؤولیت های خطیر شان در قبال جامعه و میهن فرا خوانده و برای تعالی و ترقی این کشور دعا می کند.

اداره انجمن نویسنده گان و ژورنالیستان گهیځ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس