معماری
خانه / اعلامیه / اعلامیه گهیځ در باره وفات مرحوم دکتور شیخ یوسف قرضاوی

اعلامیه گهیځ در باره وفات مرحوم دکتور شیخ یوسف قرضاوی

با تأسف و تألم فران اطلاع یافتیم که علامه دکتور محمد یوسف قرضاوی، عالم و مجتهد نامدار جهان اسلام به عمر ۹۶سالگی جهان فانی را وداع گفت. انا لله و انا الیه راجعون
مرحوم دکتور یوسف عبدالله القرضاوی بتاریخ ۹ سپتامبر سال ۱۹۲۶ میلادی در مصر زاده شد، تحصیلات ابتدایی و متوسط را در زادگاهش فرا گرفت و تحصیلات عالی اش را در معروف ترین دانشگاه مصر (جامعه الازهر) به اتمام رساند.
مرحوم شیخ قرضاوی مؤسس و بنیان گذار اتحادیه جهانی علمای مسلمان و از تربیت شده گان مدرسه امام حسن البنا رحمة الله علیه، بنیان گذار و نخستین مرشد نهضت اخوان المسلمین در مصر نیز به شمار می رود که آثار و تألیفاتش در بیداری و خط دادن به پیروان این نهضت در سراسر جهان اسلام نقش داشت و دارد.
مرحوم شیخ قرضاوی همچنان رئیس و مؤسس اتحادیهٔ جهانی علمای مسلمان و یکی از تئوریسین های اصلی جریانی موسوم به وسطیت و اعتدال گرایی بشمار می رود که آثار و تألیفات گرانبهای از خود بجا گذاشته است.
هیأت رهبری و اداره انجمن نویسنده گان و ژورنالیستان گهیځ در حالیکه وفات این عالم بزرگوار و این نویسنده نستوه را برای خانواده و پیروانش تسلیت عرض می کند و در حالیکه یقین دارد که جبران این ضایعه بزرگ علمی برای جهان اسلام در مجموع، دشوار خواهد بود، برای شیخ مرحوم از الله متعال بهشت برین و برای بازمانده گان و پیروانش صبر و اجر تمنا دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس