معماری
خانه / کتابخانه / تحلیل او تبصره / موقف ما در سایه تنش ها و برخورد های منطقه یی و جهانی!

موقف ما در سایه تنش ها و برخورد های منطقه یی و جهانی!

اواخر هفته ایکه گذشت تنش و کشیده گی آغاز شده از جنگ نا برابر بین مبارزین فلسطینی و نیروهای اشغالگر اسرائیل که چندین ماه مسلسل از آن می گذرد، به حدی افزایش یافت که خطر یک جنگ بزرگ در منطقه و حتی جهان از آن متصور است و حتی در همسایگی افغانستان نیز بوی این جنگ به مشام رسید.

صبح روز جمعه( ۳۱ حمل) رسانه های جهانی گزارش دادند که طیارات بدون سرنشین مناطقی را در ایالت اصفهان ایران را هدف قرار داده ولی بدون این که بگونه رسمی چیزی اعلان شود، اسرائیل خواسته انتقام حملات موشکی و طیارات بدون سرنشین ایران را که در آغاز هفته گذشته بر اسرائیل انجام شد، بگیرد.

به این ترتیب ابر سیاه تنش و آشوب که با گسترش ساحه جنگ آغاز شده در فلسطین از مدتی بدینسو به مشاهده می رسید، چنان می نماید که آهسته آهسته گسترده شده می رود و این گسترش ساحه جنگ خون آشام با توجه به ظلم و ستم بلا حد و حصری صهیونیست های اشغالگر بر مردم مظلوم فلسطین و رقابت های موجود در منطقه بدون شک نگرانی های جدیدی را دامن می زند.

در همین ضمن و یک روز قبل از حمله موشکی اسرائیل به خاک ایران، ایالات متحده امریکا روز پنجشنبه با ویتوی قطعنامه‌ای در شورای امنیت سازمان ملل متحد، این سازمان را عملاً از به رسمیت شناختن کشور فلسطین بازداشت. این قطعنامه طوری بود که عضویت کامل فلسطینیان در این نهاد جهانی را تأیید می‌کرد.

به گزارش رسانه ها،”رابرت وود”، معاون نماینده دایمی ایالات متحده امریکا در سازمان ملل متحد، به در این مورد اظهار داشت که گویا ایالات متحده همچنان از راه‌حل دو دولتی به شدت حمایت می‌کند و این رأی مخالفت با حق تشکیل کشور فلسطین را نشان نمی‌دهد، بلکه به گفته وی اذعانی است به این که این امر تنها از طریق مذاکرات مستقیم بین طرفین ممکن خواهد شد، ولی استفاده امریکا از رأی ویتوی خویش در مورد این قطعنامه فلسطین، بر علاوه حمایت آشکار آن کشور از رژیم غاصب و جنایتکار تل ابیب، یک بار دیگر این واقعیت تلخ را بر همگان روشن ساخت که امریکا و دول غربی همچنان به حمایت گسترده و همه جانبه خویش از رژیم اشغالگر ادامه می دهند.

حمایت علنی امریکا از رژیم اشغالگر اسرائیل چه در مجرا های دیپلوماتیک بین المللی چون سازمان ملل متحد و چه هم به شکل ارسال اسلحه و حمایت مستقیم از کشتار بی رحمانه فلسطینیان در غزه، امری نیست که دیگر از کسی پوشیده باشد ولی درد آور این است که در این میان اکثریت مطلق کشور های اسلامی و کشور های عربی که از لحاظ جغرافیایی در کنار فلسطین اشغالی آرامیده اند، چرا به عوض بلند کردن صدای حمایت از فلسطین و فلسطینیان، همه به دهل امریکا می رقصند و در تسابق برای جلب حمایت مادی و معنوی امریکا، حتی بر گلوی مردم مسلمان خویش نیز پا می نهند تا صدای اعتراض آنها از این عملکرد خاینانه و زبونانه، در بیرون شنیده نشود!

در موضوع هدف قرار گرفتن برخی پایگاه های نظامی ایران در ایالت اصفهان آن کشور توسط رژیم اشغالگر اسرائیل، هر چند بگونه رسمی امریکا قبل از قبل بی طرفی خود در این مورد را اعلام نمود بود ولی با توجه به حمایت بی حد و حصر این کشور از اسرائیل و با در نظر داشت این همه حمایت آشکارا و پنهان آن از این سلطه جنایت کار، نا ممکن است بدون دریافت چراغ سبزی از سوی آن کشور، تل ابیب به این اقدام مبادرت ورزیده باشد.

با توجه به این وضعیت و در حالی که ابر های سیاه و تاریک جنگ های خونین در منطقه و در جهان اسلام از یک سو و در نزدیکی افغانستان از سوی دیگری به وضوح به مشاهده می رسد، نا ممکن است اگر بپذیریم که این تنش ها و درگیری ها با ما کاری نخواهند داشت و ما از آن به سلامت بیرون خواهیم شد.

در این چنین حالاتی از یک سو مسؤولیت ما به حیث یک کشور اسلامی و جزئی از پیکره عظیم امت اسلامی درک دسایس و فریب های شیطانی امریکا و سایر حامیان جنایت کار آن است، این را هم باید به خاطر بسپاریم که خاموشی عام و تام در برابر جنایت کاران جهانی و قتل عام مردم مظلوم فلسطین نمی تواند به نفع ما باشد و ما را از شر مصیبت های که شیطان بزرگ و حامیان دجال صفت آن همه روزه به آن دست می یازند، در امان نگه دارد.

بدون شک و شبه هرگونه اقدامی در این مورد و برداشتن هر گامی در این راستا، نیاز به تفکر اساسی و اندیشیدن عمیق دارد و گام برداشتن بدون تفکر و بدون تعمق شاید ما را به منجلاب درگیری های ناخواسته نیز سوق دهد؛ ولی با این همه رسالت دینی و اخروی ما در قبال قضایای امت اسلامی و درک و شناخت دقیق از دسایس دشمن از مسایلی است که باید به آن توجه داشت و این موضوع را باید با همه ابعاد آن به یاد داشت که ما جزئی لایتجزایی از امت اسلامی هستیم و خواهیم بود. والسلام

ـــــــــــــــــــــــ

برای اخبار و تبصره های بیشتر به کانال خبری تلگرام، ویب سایت و صفحه فیسبوک ما بپیوندید

 

Telegram:

https://t.me/+Vy9GsPl90MY3NjVl

Web:

https://www.gaheez.af/

FB page:

https://www.facebook.com/Gaheez-News-گهیځ-نیوز-۱۰۵۷۷۲۲۹۹۲۸۴۹۰۳/

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس