معماری
خانه / ګهیځ نیوز / د اسلامي نړۍ خبرونه / امکان توافق روی آتش بس شش هفته یی در نوار غزه افزایش یافته است

امکان توافق روی آتش بس شش هفته یی در نوار غزه افزایش یافته است

کابل گهیځ نیوز (۱۲ ثور ۱۴۰۳):

در حالی که مقامات مصری، منتظر پاسخ حماس به پیشنهاد خود برای یک آتش بس موقت در نوار غزه و توافق روی تبادل اسرا با اسرائیل است، منابع آگاه می گویند که یک آتش‌بس موقت پیشنهادی برای شش هفته شاید تنظیم گردد.

یک منبع آگاه روز گذشته ۱۱ ثور، با بیان این موضوع افزود که این فاصله زمانی پیشنهادی برای آتش بس، در صورت عدم آزادسازی ۲۰ گروگان اسرائیلی از سوی حماس، ممکن است کاهش یابد.

منبع مزبور افزود که حماس از خواسته خود مبنی بر اعلام پایان جنگ بکلی نه گذشته است، ولی آماده است تا در باره آتش‌بس موقت، این موضوع را بررسی و بخش اول مبادله اسرا را اجرا کند.

طبق گفته او در صورت رفع برخی از مشکلاتی که مانع اجرای توافق می شود، این توافق ممکن است ظرف چند روز شکل اجرایی بگیرد و مشکل مرتبط با گروگان‌ها را از طریق تغییر در روزهای آتش‌بس موقت، پشت سر بگذارد.

این منبع آگاه خاطرنشان کرد پیش‌بینی می‌شود که پاسخ حماس به پیشنهاد مصر، متضمن درخواست توضیحاتی درخصوص شمار غیرنظامیان بازگشت کننده به شمال غزه و شروط بازگشت آنها نیز باشد.

از جانب دیگر، منابع می گویندکه شاید حماس، شام امروز( چهارشنبه) پاسخ رسمی خود را در این مورد اعلام دارد و می افزاید که اسرائیل تصمیم گرفته تا هیئت خود را به قاهره اعزام نکند و منتظر پاسخ حماس بماند.

یک منبع حماس به خبرگزاری فرانسه گفته است که هیأت این سازمان برای  مشوره و پاسخ سریع به قطر بازگشته است.

مسؤولین اسرائیلی باور دارند که هنوز نزدیک به ۱۳۰ تن از گروگان هی اسرائیلی در غزه هستند که گمان می‌رود ۳۴ نفر از آنها جان باخته باشند.

ــــــــــــــــــ

گهیځ نیوز از گوشه و کنار کشور و از اطراف و اکناف جهان، با تازه ترین اخبار، وقایع، مصاحبه ها، گزارش ها و تبصره ها روی داغ ترین قضایا ومهم ترین رخداد ها با در نظر داشت اصل دقت و توازن هر ساعت خدمت شما تقدیم می کند. ادرس های خبری ما:

 

Telegram:

https://t.me/+Vy9GsPl90MY3NjVl

twitter:

https://twitter.com/GaheezAgency

Web:

https://www.gaheez.af/

FB page:

https://www.facebook.com/Gaheez-News-گهیځ-نیوز-۱۰۵۷۷۲۲۹۹۲۸۴۹۰۳/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس