معماری
خانه / ګهیځ نیوز / د اسلامي نړۍ خبرونه / طرح جابجایی نیروهای عربی در نوار غزه از سوی قطر و مصر رد گردید

طرح جابجایی نیروهای عربی در نوار غزه از سوی قطر و مصر رد گردید

کابل گهیځ نیوز ( ۱۲   حمل ۱۴۰۳):

در حالی که “یوآو گالانت”، وزیر دفاع اسرائیل، در جریان سفرش به واشنگتن از احتمال جابجایی نیروهای کشور های عربی در نوار غزه پس از آتش بس صحبت کرد، میانجی های مصری و قطری مخالفت خود را با این پیشنهاد ابراز داشته اند.

به گزارش رسانه ها، وزیر دفاع اسرائیل، در جریان سفر هفته جاری خود به امریکا، از ایجاد یک نیروی نظامی چند‌ملیتی شامل نیروهایی از کشورهای عربی برای حفظ امنیت و نظم در نوار غزه را پیشنهاد کرد اما مقامات مصری و قطری مخالفت خود را با اعزام نیروهای عربی به نوار غزه را به اسرائیل و واشینگتن هردو ابلاغ کرده‌اند.

به گفته این منابع اسرائیل پیشنهاد حضور نیروهای عربی در غزه برای مدتی بین شش ماه تا یک و نیم سال ارائه کرده و در این‌باره خواستار آن شده تا هیأت هایی را به کشورهای میانجی برای مشوره در مورد نیروهای مشترک در غزه اعزام کند.

منبع گفته است که گروه‌های فلسطینی در مقابل این پیشنهاد اسرائیل، ارسال نیروهای عربی برای اداره نوار غزه را طرحی برای خدمت به نقشه ‌های اسرائیل دانسته و آن را رد نموده اند.

این در حالی است که به قول یک منبع مقامات برجسته اسرائیلی معتقدند که تشکیل یک نیروی نظامی چند‌ملیتی جایگزینی برای حکومت حماس بر نوار غزه خواهد بود.

ــــــــــــــــــ

گهیځ نیوز از گوشه و کنار کشور و از اطراف و اکناف جهان، با تازه ترین اخبار، وقایع، مصاحبه ها، گزارش ها و تبصره ها روی داغ ترین قضایا ومهم ترین رخداد ها با در نظر داشت اصل دقت و توازن هر ساعت خدمت شما تقدیم می کند. ادرس های خبری ما:

 

Telegram:

https://t.me/+Vy9GsPl90MY3NjVl

twitter:

https://twitter.com/GaheezAgency

Web:

https://www.gaheez.af/

FB page:

https://www.facebook.com/Gaheez-News-گهیځ-نیوز-۱۰۵۷۷۲۲۹۹۲۸۴۹۰۳/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس