معماری
خانه / ګهیځ نیوز / د اسلامي نړۍ خبرونه / رهبران سیاسی حماس انتقال دفتر خود به خارج از قطر را بررسی می‌کنند

رهبران سیاسی حماس انتقال دفتر خود به خارج از قطر را بررسی می‌کنند

کابل گهیځ نیوز ( اول ثور ۱۴۰۳):

در حالی که حملات وحشیانه اسرائیل بر نوار غزه همچنان ادامه دارد، روزنامه “وال‌استریت ژورنال” در گزارشی نوشته است که رهبران سیاسی حماس احتمال انتقال دفتر خود به خارج از قطر را بررسی می‌کنند.

این روزنامه به نقل از برخی مقامات کشورهای عربی نوشت که “حماس” در روزهای گذشته، کم از کم با دو کشور منطقه برای انتقال دفتر خود به پایتخت‌هایشان مذاکراتی انجام داده اند.

به اساس این گزارش ها، احتمال می رود اگر حماس کشور قطر را ترک کند، احتمال دارد مذاکرات برای دستیابی به یک آتش‌بس در نوار غزه و آزادی گروگان های اسرائیلی با شکست روبرو شود.

وال‌استریت ژورنال همچنان نقل از یک عضو حاضر در این مذاکرات، از احتمال شکست گفت‌وگوها برای آتش‌بس کامل خبر داد، چون “حماس” از جانب امریکا در فهرست سازمان‌های تروریستی درج شده، به همین دلیل انتقال دفترش به خارج از قطر پروسه انتقال پیام‌های اسرائیل و امریکا به آن را دشوار خواهد ساخت.

در همین حال یکی از اعضای حاضر در مذاکرات آتش‌بس به “وال‌استریت ژورنال” گفته است که:” مذاکرات بین اسرائیلی ها و فلسطینی ها بار دیگر متوقف شد و نشانه‌ آغاز دوباره آن در آینده نزدیک دیده نمی‌شود و بی‌اعتمادی بین حماس و مذاکره‌کنندگان رو به افزایش است.”

روزنامه مذکور در ادامه از فشار های خبر داد که کشورهای مصر و قطر در هفته‌های گذشته بر نمایندگان حماس  وارد آوردند تا  در مورد شروط خود در مذاکرات با اسرائیل تجدیدنظر کنند.

این گزارش می افزاید که اگر گاهی رهبران حماس با پیشنهاد آزادی گروگان‌های اسرائیلی موافقت نمی‌کردند، گاهی تهدید به اخراج شدند.

ــــــــــــــــــ

گهیځ نیوز از گوشه و کنار کشور و از اطراف و اکناف جهان، با تازه ترین اخبار، وقایع، مصاحبه ها، گزارش ها و تبصره ها روی داغ ترین قضایا ومهم ترین رخداد ها با در نظر داشت اصل دقت و توازن هر ساعت خدمت شما تقدیم می کند. ادرس های خبری ما:

 

Telegram:

https://t.me/+Vy9GsPl90MY3NjVl

twitter:

https://twitter.com/GaheezAgency

Web:

https://www.gaheez.af/

FB page:

https://www.facebook.com/Gaheez-News-گهیځ-نیوز-۱۰۵۷۷۲۲۹۹۲۸۴۹۰۳/

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس