معماری
خانه / دسته‌بندی نشده / ۲۷ حوت، روز ملی خبرنگاران برای تک تک خبرنگاران هموطن و هم کیشم مبارک باد!

۲۷ حوت، روز ملی خبرنگاران برای تک تک خبرنگاران هموطن و هم کیشم مبارک باد!

ن وَالْقَلَمِ وَمَا يَسْطُرُونَ
۲۷ حوت، روز ملی خبرنگاران برای تک تک خبرنگاران هموطن و هم کیشم مبارک باد!
روز ملی خبرنگاران را برای همه آنعده خبرنگارانی که بار مسؤولیت پذیری و مسؤولیت شناسی را در آشفته بازار رسانه یی این کشور درد و بلا کشیده، بدوش کشیدند و در این راستا مردانه وار رزمیدند؛ جان دادند ولی اصالت و رسالت خود را از دست ندادند، مبارک باد.
انجمن نویسنده گان و ژورنالستان ګهیځ به حیث یکی از طلایه داران و پیش کسوتان راه آزادی بیان و مطبوعات و حفاظت و دفاع از ارزش ها و تقدس پیشه خبرنگاری افتخار دارد که یک بار دیگر این روز را به اهل مطبوعات و رسانه های کشور در حالی تبریک و تهنیت عرض می کند که با همه چالش ها و مشکلات فرا روی خود و با درگیر شدن با مرض مهلک کرونا، باز هم همچو همیشه در راستای رشد استعداد ها و ارتقای ظرفیت خبرنگاران عزیز به حیث یک وظیفه و رسالت دایمی خود گام نهاده و نه تنها خبرنگاران عزیز را به سوی آموزش های مسلکی و تخصصی رهنمایی نموده و آنها را به رسالت و اصالت این پیشه و این مسلک هم متوجه ساخته است.
متأسفانه سالی که دارد رو به اختتام می رود، برای خبرنگاران و اهالی رسانه های این کشور همچو سایر اقشار درد دیده افغانستان جنگ زده سال میمون و خوشگواری نبود.
طی این سال روبه اختتام انتشار و شیوع مرض مهلک کرونا از یک سو و جنگ تحمیلی بیگانگان و قتل و کشتار وحشیانه افراد ملکی از سوی دیگر تعداد زیادی از اهل قلم و اهل رسانه را از ما گرفتند.
بد بختی دیگری که در جریان این سال همچو سالهای سپری شده در دو دهه اخیر دامنگیر رسانه و اهالی رسانه های افغانستان بود، دار و مدار عده یی از تجارت پیشه گان بنام صاحبان رسانه بود که فساد را دامن زدند و تقدس پیشه اطلاع رسانی و خبرنگاری را به گونه های مختلف زیر پا نهادند.
طی این سال اگر تعداد از خبرنگاران عزیز ما جان های شیرین خود را چه در اثر مرض مهلک کرونا و چه هم در نتیجه حملات بی سر و پای که زاده جنگ خونین و تحمیلی بر کشور ما بود؛ از دست دادند، عده دیگری از هم مسلکان گرامی ما متأسفانه به همین دو دلیل شغل و وظیفه شان را که تنها وسیله امرار معاش خود و خانواده شان بود، از دست دادند و متأسفانه هیچ نهاد مدافع رسانه یی و هیچ ارگان دولتی در قبال شان احساس مسؤولیت ننموده، تنها به نشر آمار و ارقام خبرنگارانی که وظیفه شان را از دست داده بودند، اکتفا کردند.
به همین دلیل است که همان گونه که گفته آمدیم ما طی این سال( ۱۳۹۹ خورشیدی) روز ملی خبرنگاران را در حالی به تجلیل نشسته ایم که نمی توان آن را سال زیاد خوشایند دانست.
با همه حال اداره انجمن نویسنده گان و ژورنالستان ګهیځ روز ملی خبرنگار را در حالیکه به خبرنگاران و اهالی رسانه های کشور تبریک عرض می دارد به روح پاک شهدای رسانه یی و به خصوص آنانیکه در راستای ادای وظیفه مقدس اطلاع رسانی و افشای حقایق زهر آگین این جامعه، جان های عزیز خود را از دست داده اند، در بارگای الله متعال دعای بلندی درجات شان را دارد و به همه مجروحین عزیزی که در این راستا زخمی بر بدن خویش برداشته اند، صحت و سلامتی آرزو دارد.به همین گونه اداره و منسوبین این انجمن دست دعا به بارگاه الله متعال بلند می کنند تا روز ملی خبرنگاران را سال آینده در حال و هوای استقبال کنند که کم از کم سایه شوم جنگ، برادر کشی، انتحار و انفجار از این کشور رخت بربسته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس