معماری
خانه / اعلامیه / اعلامه گهیځ در باره وفات دادمحمد عنابی

اعلامه گهیځ در باره وفات دادمحمد عنابی

با تأثر و اندوه فراوان اطلاع گرفتیم که محترم داد محمد عنابی، مدیر مسؤول روزنامه دولتی “اصلاح” و یکی از پیشکسوتان کار رسانه‌یی در افغانستان، به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان به جان آفرین تسلیم نموده است.

” انا لله و انا الیه راجعون”

مرحوم داد محمد عنابی که زاده ولایت پروان بود، در سالهای تجاوز قشون سرخ بر این کشور، به ایران مهاجر شده بود و تحصیلات علمی و دینی خود را در آن کشور به پیش برد، پس از سقوط حکومت نجیب الله در کابل، به کشور خود برگشت و به کار و روزگار خود در این جا ادامه داد. مرحوم عنابی پس از سقوط حکومت طالبان در کابل، سال ۱۳۸۱ خورشیدی، ریاست شورای عالی مطبوعات افغانستان را به عهده داشته، و مدتی هم به حیث رئیس رادیو افغانستان و رئیس انتشارات بیهقی ایفای وظیفه نمود. موصوف از سال ۱۳۹۲ تا اکنون به حیث مدیر مسؤول روزنامه دولتی اصلاح ایفای وظیفه می کرد.

انجمن نویسنده گان و ژورنالستان ګهیځ در حالیکه وفات مرحوم عنابی را به حیث یک عالم، روزنامه نگار و ژورنالست یک ضایعه بزرگ برای جامعه رسانه یی کشور می داند، از الله متعال برای مرحوم بهشت برین و برای بازمانده گان، اعضای خانواده و همه جامعه رسانه یی کشور از بارگاه خداوند صبر و اجر تمنا دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس