معماری
خانه / ګهیځ نیوز / اقتصاد او ټولنه / سرپرست وزارت خارجه کشور با سفیر ایران دیدار کرد

سرپرست وزارت خارجه کشور با سفیر ایران دیدار کرد

کابل-گهیځ نیوز(۶ جوزا ۱۴۰۲):
مولوی امیر خان متقی سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان با آقای حسین کاظمی قمی سرپرست سفارت ایران در کابل و معاونش دیدار و روی مسایل دوجانبه، به بحث و گفتگو پرداخت.
حافظ ضیاء احمدی معاون سخنگوی وزارت امور خارجه کشور می گوید که ضمن این دیدار آقای قمی در مورد موقف ایران در کنفرانس اخیر دوحه معلومات داد و یاد آوری کرد که جانب ایرانی در این نشست از وضعیت کنونی در افغانستان به دفاع پرداخت.
وی همچنان روی مدیریت درست وضعیت در مرز مشترک و مدیریت مسایل سرحدی با هماهنگی دوجانبه تأکید کرد و روی اقدامات جانب ایرانی در این مورد به سرپرست وزارت خارجه کشور معلومات داد.
به قول منبع مولوی متقی، روی روابط حسنه بین دو کشور و همکاری دوجانبه تأکید کرد و خواهان تسریع انتقال زندانیان افغان به کشور، به تعویق انداختن پروسه اعادام افغانها در آنجا و تسهیل اعطای ویزای ایران به اتباع افغانی تأکید کرد.
همچنان روی موضوع جنجالی حقابه ایران نیز بحث صورت گرفت و مسایل همکاری های دوجانبه بین ایران و افغانستان نیز مورد بحث قرار گرفت.
خبر ملاقات سفیر ایران با سرپرست وزارت امور خارجه کشور در حالی منتشر می شود که منابع محلی در ولایت نیمروز از درگیری بین محافظین سرحدی ایران و افغانستان و آتش توپ خانه ایران بر مناطق مسکونی در شهر زرنج گزارش می دهند.
ـــــــــــــــــــــــ
برای اخبار بیشتر به کانال خبری تلگرام،تویتر، ویب سایت و صفحه فیسبوک ما بپیوندید ⬇️
Tel:
https://t.me/+Vy9GsPl90MY3NjVl
twitter:

Web:

صفحهء اصلی


FB page:
https://www.facebook.com/Gaheez-News-105079805744164/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس