معماری
خانه / ګهیځ نیوز / اقتصاد او ټولنه / رئیس جمهور قبلی امریکا،خروج امریکا از افغانستان را بدترین روز در تاریخ آن کشور می داند

رئیس جمهور قبلی امریکا،خروج امریکا از افغانستان را بدترین روز در تاریخ آن کشور می داند

کابل- گهیځ نیوز( ۱۰ دلو ۱۴۰۱):
“دونالد ترامپ”، رئیس جمهور سابق امریکا، در یک سخنرانی انتخاباتی، بار دیگر از روند خروج سربازان امریکا از افغانستان انتقاد کرده و آن را “فاجعه‌بار” و “بدترین روز در تاریخ” امریکا خوانده است .
به قول رسانه های جهانی، ترامپ همچنان افزود که حکومت رییس جمهور کنونی امریکا زمینه حمله “پوتین” به اوکراین را فراهم کرده است.
رئیس جمهور قبلی امریکا” ترامپ” که حدود دو ماه قبل تصمیم نامزدی خود در انتخابات ریاست جمهوری امریکا در سال ۲۰۲۴ را آشکار ساخت، ضمن سخنرانی خود در کارولینای شمالی گفته است که این نحوه خروج امریکا از افغانستان یکی از مواردی است که روسیه آن را “بی‌کفایتی” امریکا می داند و فرصت خوبی بود برای مداخله روسیه در اوکراین .
او افزوده است که برخی سلاح‌های مدرن امریکایی مانند دوربین‌های شب بین به دست طالبان افتاده است که با استفاده از آن، آنها را قادر به عملیات در شب گردیده اند.
موصوف دو دهه حضور نظامی امریکا در افغانستان را یک پیروزی آن کشور خواند ولی افزود که نباید آن را به این گونه به پایان می رساندیم.
وی عملکرد ارتش امریکا در افغانستان را باعث سربلندی امریکایی ها دانسته و گفت که ما در افغانستان عالی عمل کردیم.
ـــــــــــــــــــــــ
برای اخبار بیشتر به کانال خبری تلگرام، ویب سایت و صفحه فیسبوک ما بپیوندید
Tel:
https://t.me/+Vy9GsPl90MY3NjVl
Web:

صفحهء اصلی


FB page:
https://www.facebook.com/Gaheez-News-105079805744164/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس