معماری
خانه / ګهیځ نیوز / اقتصاد او ټولنه / تلاش های امریکا برای توافق روی آتش بس در غزه افزایش یافته است

تلاش های امریکا برای توافق روی آتش بس در غزه افزایش یافته است

کابل گهیځ نیوز ( ۲۱  حوت ۱۴۰۲):

مقامات امریکایی و رژیم صهیونیستی تأکید دارند که میانجی‌های قطری، مصری و امریکایی تلاش‌های خود را برای توافق روی یک آتش ‌بس در غزه و تبادله اسرا را در خلال ماه مبارک رمضان بیشتر ساخته اند.

از سوی دیگر رسانه ها از قول مقامات امریکایی گزارش می دهند که در عین حال نگرانی‌ها نسبت به وخامت اوضاع امنیتی در کرانه باختری رود اردن و بیت المقدس طی ماه رمضان افزایش یافته است.

در همین حال رسانه ها گزارش داده اند که ده‌ها هزار فلسطینی که با محدودیت‌هایی برای ورود به مسجد الاقصی طی ماه رمضان مواجه هستند تلاش می‌کنند تا طی این ماه بتوانند وارد این مسجد شوند در حالیکه میانجی‌های مصری و قطری برای عملی شدن پیشنهاد آتش‌ بس ۴۰ روزه و آزادی ۴۰ اسیر رژیم صهیونیست تلاش می‌کنند.

در همین راستا سایت “آکسیوس” به نقل از یک مسئول رژیم صهیونیستی اعلام کرد که “ویلیام برنز” مدیر “سی آی ای” روز جمعه دیدار محرمانه‌ای در اردن با “دیوید بارنی”، رئیس موساد داشت و دو طرف درباره تحقق آتش ‌بس و تبادل اسرا در غزه صحبت کردند.

از سوی دیگر یک مسئول ارشد در جنبش حماس روز پنجشنبه اعلام کرد که یک هیأت این جنبش قاهره را ترک کرد زیرا پاسخ اولیه رژیم صهیونیستی کمترین میزان از خواسته‌های حماس را برآورده نمی‌کند. جنبش حماس تأکید کرد مذاکرات آتش بس در غزه هفته آینده از سرگرفته خواهد شد و احتمال رسیدن به یک توافق قبل از ماه رمضان کم است.

این در حالی است که  مقامات رژیم صهیونیستی باور دارند که بیش از ۱۲۵ اسیر آنها نزد مبارزان فلسطینی هستند، در حالی که ۸۸۰۰ اسیر فلسطینی نیز در زندان‌های رژیم صهیونیستیبه سر می برند.

ــــــــــــــــــ

گهیځ نیوز از گوشه و کنار کشور و از اطراف و اکناف جهان، با تازه ترین اخبار، وقایع، مصاحبه ها، گزارش ها و تبصره ها روی داغ ترین قضایا ومهم ترین رخداد ها با در نظر داشت اصل دقت و توازن هر ساعت خدمت شما تقدیم می کند. ادرس های خبری ما:

 

Telegram:

https://t.me/+Vy9GsPl90MY3NjVl

twitter:

https://twitter.com/GaheezAgency

Web:

https://www.gaheez.af/

FB page:

https://www.facebook.com/Gaheez-News-گهیځ-نیوز-۱۰۵۷۷۲۲۹۹۲۸۴۹۰۳/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس