معماری
خانه / ګهیځ نیوز / اقتصاد او ټولنه / بیش از نیم افراد نیازمند در افغانستان زنان و اطفال اند

بیش از نیم افراد نیازمند در افغانستان زنان و اطفال اند

کابل گهیځ نیوز ( ۲۱  حوت ۱۴۰۲):

اوچا یا اداره هماهنگی کمک های بشری سازمان ملل متحد می گوید که طی سال جاری میلادی( ۲۰۲۴) در حدود ۲۳٫۷ میلیون تن در افغانستان به کمک های بشری محتاج خواهند بود و بیش از نیم این نفوس را زنان و اطفال تشکیل می دهد.

این سازمان ادعا دارد که طی سال ۲۰۲۳ میلادی نیز به هشت میلیون دختر و به بیش از نه میلیون زن در افغانستان کمک های حیاتی را رسانیده اند.

این سازمان همچنان ادعا دارد که در جمع افراد آسیب پذیر در افغانستان تعداد بیشتر آن را زنان و دختران تشکیل می دهد و از جامعه جهانی خواهان ایستاده گی در کنار آنان شده است.

از جانب دیگر سازمان غذا و زراعت ملل متحد نیز در یافته های تازه خود می گوید که تغییرات اقلیمی باشنده گان دهات و به خصوص زنان و جوانان را در بسیاری کشور ها با مشاکل زیادی رویرو ساخته است.

به همین گونه بخش زنان سازمان ملل متحد نیز نگاشته است که همزمان با سخت شدن شرایط زیست محیطی نهاد های کمک کننده نباید زنان را فراموش کنند.

سازمان مذکور با اشاره به قطع شدن کمک های نقدی برای ده میلیون افغان نگاشته است که این فیصله نیز زنان افغان را متضرر ساخته است

 

ــــــــــــــــــ

گهیځ نیوز از گوشه و کنار کشور و از اطراف و اکناف جهان، با تازه ترین اخبار، وقایع، مصاحبه ها، گزارش ها و تبصره ها روی داغ ترین قضایا ومهم ترین رخداد ها با در نظر داشت اصل دقت و توازن هر ساعت خدمت شما تقدیم می کند. ادرس های خبری ما:

 

Telegram:

https://t.me/+Vy9GsPl90MY3NjVl

twitter:

https://twitter.com/GaheezAgency

Web:

https://www.gaheez.af/

FB page:

https://www.facebook.com/Gaheez-News-گهیځ-نیوز-۱۰۵۷۷۲۲۹۹۲۸۴۹۰۳/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس