معماری
خانه / ګهیځ نیوز / د اسلامي نړۍ خبرونه / اسرائیل یک فرمانده سپاه پاسداران ایران در دمشق را با هفت تن دیگر از بین بُرد

اسرائیل یک فرمانده سپاه پاسداران ایران در دمشق را با هفت تن دیگر از بین بُرد

کابل گهیځ نیوز ( ۱۴حمل ۱۴۰۳):

به ګزارش رسانه ها، در حمله هوایی اسرائیل به کنسولگری ایران در شهر دمشق پایتخت سوریه محمدرضا زاهدی، یکی از قوماندانان سپاه پاسداران در سوریه و لبنان، همراه با معاونش و چندین تن دیگر کشته شده اند.

گزارش  حاکیست که این بمباردمان عصر روز گذشته سیزده حمل در پایتخت سوریه صورت گرفته است.

به قول منابع، سپاه پاسداران ایران نیز شام گذشته ضمن نشر بیانیه‌ای در رسانه‌ها تأیید کرد که در حمله هوایی اسرائیل به دمشق، بر علاوه محمدرضا زاهدی فرمانده سپاه در سوریه و معاونش محمد هادی حاج رحیمی پنج افسر دیگر این سازمان نیز كشته شده اند.

از جانب دیگر روزنامه “نیویارک تایمز” به نقل از منابع اسرائیلی نوشته است که ساختمان بمباردمان شده در دمشق، مقر سپاه پاسداران ایران بود نه کنسولگری و این حمله بر جریان جلسه مشترک بین رهبران سپاه و اعضای گروه ” الجهاد” فلسطینی صورت گرفته است.

به همین گونه، آقای حسين اكبری سفیر ایران در سوریه ضمن واکنش به این حادثه در یک نشست خبری در دمشق گفته است که بین ۵ الی ۷ نفر در این حمله اسرائیل کشته شده اند.

موصوف همچنان افزود که ساختمان کنسولگری ایران در دمشق توسط جنگنده‌های اف-۳۵ و با ۶ موشک مورد حمله قرار گرفته است

به گزارش رسانه های عربی، فیصل المقداد وزیر خارجه سوریه نیز ضمن حضور در مقر سفارت ایران در سوریه و بازدید از ساختمان ویران شده کنسولگری آن کشور در دمشق گفت: “سوریه اقدام تجاوزکارانه علیه کنسولگری ایران در دمشق را به شدت محکوم می کند.”

ــــــــــــــــــ

گهیځ نیوز از گوشه و کنار کشور و از اطراف و اکناف جهان، با تازه ترین اخبار، وقایع، مصاحبه ها، گزارش ها و تبصره ها روی داغ ترین قضایا ومهم ترین رخداد ها با در نظر داشت اصل دقت و توازن هر ساعت خدمت شما تقدیم می کند. ادرس های خبری ما:

 

Telegram:

https://t.me/+Vy9GsPl90MY3NjVl

twitter:

https://twitter.com/GaheezAgency

Web:

https://www.gaheez.af/

FB page:

https://www.facebook.com/Gaheez-News-گهیځ-نیوز-۱۰۵۷۷۲۲۹۹۲۸۴۹۰۳/

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس