معماری
خانه / کتابخانه / تحلیل او تبصره / حذف فزیکی؛ یکی از زشت ترین تصویر های “جمهوریت” در افغانستان!

حذف فزیکی؛ یکی از زشت ترین تصویر های “جمهوریت” در افغانستان!

کم و بیش سه سال قبل از امروز(سه شنبه ۱۳دلو ۱۳۹۹) در چنین ایامی دکتور محمد عاطف یکی از فرزندان راستین این مرز و بوم و یکی از کادر های علمی و اکادمیک این میهن بخت برگشته، توسط ایادی زبون حال دیموکراسی تحمیلی که آخرین روز های حیات نیمه جان خود را سپری می کرد، ناجوانمردانه و بزدلانه به شهادت رسید.

هموطنان ما به درستی بیاد دارند که در آخرین ایام دیموکراسی تحمیلی و حضور شوم آور متجاوزین خارجی در این سرزمین، سلسله ترور های هدفمند و شکار کردن نخبه ترین فرزندان این میهن به امر بلند پایه ترین دست اندرکاران جمهوریت قلابی “غنی” و حتی به اشتراک و امر معاون نخست وی( امر الله صالح) چنان گرم بود و در آن زمان هیچ فرد این کشور که حتی یکی از دانشمندان و متنفذین این میهن خود را محفوظ نمی دانستند و هریک برای ترور خود توسط همین ایادی مزدور و غلامان حلقه بگوش استعمار غرب، لحظه شماری می کردند.

هر چند هنوز هم دلایل مشخص صالح مزدور و سایر ایادی شیطان صفت آنها که آخرین ایام اقتدار سیاه و شوم خود به ترور بزدلانه نخبگان این جامعه می پرداختند، تا به درستی مشخص نیست اما آنچه نمایان بود و پس از فرار ذبونانه اشرف غنی و همیارانش از کشور بیشتر برجسته شد، از دلایل عمده این اقدام آنها، یکی حذف فزیکی نخبه ترین افراد این جامعه که توان قیادت و رهبری جامعه را داشتند، شمرده می شد.

بدون شک و شبه این اقدامات مزدوران خود فروخته غرب از حمایت مستقیم و غیر مستقیم دستگاه های جاسوسی غرب و در رأس آنها امریکای شیطان صفت برخوردار بود که به هیچ وجه تاب و تحمل چنین قیادت های را در جامعه و آن هم در فضایی که امریکا و متحدینش کشور ما را ترک می کنند، نداشتند و روی همین هراس و نگرانی بود که به ترور و حذف فزیکی نخبه ترین افراد جامعه می پرداختند.

ترور نا جوانمردانه شهید احمد وحید مژده که جز قلم رسا و زبان گویا علیه تجاوز و ایادی آنها گناهی نداشت، کشتن دکتور یاز نیازی که عالم با صراحت و استاد با تدبیری بود و پس از آن سلسله بدون وقفه ترور های نا جوانمردانه و بزدلانه که شخصیت های علمی و با نفوذ جامعه همچو شهید دکتور عاطف، نمایان گر این جبن و ترس ایادی مزدور بیگانگان و بر سر اقتدار در این کشور بود.

ولی این همه خوش خدمتی مزدوران زبون حال استعمار غرب که در زیر سایه و چتر شوم تجاوز بیگانه انجام دادند باز هم نتوانست فایده یی به حال آنان داشته باشد و روزی که منافع بیگانگان حاکم بر این کشور ایجاب کرد، این مزدوران خوش خدمت خود را زیر آسمان کبود رها نموده و خود از این کشور بیرون شدند.

تاریخ جهان چه که حتی صفحات تاریخ کشور خود ما بار ها نشان داده که استعمار گران اجنبی و از جمله انگلیس و شوروی هم زمانی که در تحقق اهداف استعماری خود در این سرزمین ناکام مانده اند و هنگامی که فرار را بر قرار ترجیح داده و حتی به حال نزدیک ترین و با وفا ترین مزدوران خود هم اندک ترین رحمی نکرده اند و مردم افغانستان بار دیگر در زمان شکست ذلت بار نیرو های امریکایی و همقطاران اروپایی آنها، نیز این صحنه را یکبار دیگر مشاهده کردند.

چنانچه دیدیم امر الله صالح و حتی اشرف غنی که روزگاری از وفادار ترین غلامان و ایادی استعمار غرب بودند و با حمایت و پشتیبانی مستقیم آنها بر این سرزمین حکومت می کردند، در زمان خروج نیرو های امریکایی و اروپایی از این کشور، ذبونانه کنار گذاشته شدند و باداران غربی آنها را به حال خود شان واگذار کردند.

بدون هر گونه شک و تردید خون ده ها شخصیت برجسته این سرزمین همچو شهید دکتور محمد عاطف برای همیش گریبانگیر این مزدوران سر افگنده خواهد بود و شرمساری و سرافگنده گی آنها درست همان گونه که در زمان کنار گذاشته شدن شان توسط بادران خارجی شان هویدا گردید، برای ابد درج صفحات تاریخ خواهد بود و چهره های منفور و کریه شان در آخرالزمان نیز از انتقام الله لایزال در امان نخواهد ماند.

این امر هم نباید نادیده انگاشته شود که به همان گونه که خون ده ها و صد ها شهید بی گناه این سرزمین، تخت و تاج مزدوران سیه روی تاریخ معاصر ما از شاه شجاع گرفته تا تره کی، امین، کارمل، و نجیب و در آخرین مورد هم غنی و صالح را از آنها گرفت و آنها را به ذباله دان تاریخ سپرد، به همین گونه روز گار مزدوران خود فروخته دیگر اجنبیان را که برای خوشنودی باداران خارجی خود از ریختن خود نخبه گان جامعه خود نیز دریغ نمی ورزند، رسوا ساخته و آن ها را به گودال سیاه تاریخ رهنمایی خواهد کرد. “پایان”

ـــــــــــــــــــــــ

 

برای اخبار و تبصره های بیشتر به کانال خبری تلگرام، ویب سایت و صفحه فیسبوک ما بپیوندید

 

Telegram:

https://t.me/+Vy9GsPl90MY3NjVl

Web:

https://www.gaheez.af/

FB page:

https://www.facebook.com/Gaheez-News-گهیځ-نیوز-۱۰۵۷۷۲۲۹۹۲۸۴۹۰۳/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس