معماری
خانه / کتابخانه / تحلیل او تبصره / وضعيت آشفته جهان اسلام و چهره کاذب دیموکراسی در غرب!

وضعيت آشفته جهان اسلام و چهره کاذب دیموکراسی در غرب!

طی هفته ایکه گذشت وضعیت آشفته جهان اسلام هرچه بیشتر از قبل آشفته به نظر رسید، خون ریزی و وحشتی که نیروهای متجاوز اسرائیلی در نوار غزه آغاز کرده است، به همان شدت سابقه ادامه یافت و تنش های که در نتیجه درگیری های نظامی بین کشور های منطقه چون ایران، سوریه و لبنان از یک سو و اسرائیل و حامیان جهانی آن از سوی دیگر، همچنان ادامه پیدا کرد.

همزمان با ادامه و گسترش دامنه جنگ و خون ریزی در سرزمین های اشغالی، تلاش ها و فشار های متعدد و متواتری برای برقراری یک آتش بس و به خصوص برای آزادی اسیران اسرائیلی که در اسارت مبارزین فلسطینی به سر می برند نیز به شدت ادامه یافت. این در حالی که هر گونه تلاش نظامی و غیر نظامی نیروهای اشغالگر و حامیان استعمارگر جهانی شان برای رهایی این عده اسیران تا حال به ناکامی گراییده است.

این سلسله مذاکرات برای آتش بس و تبادله اسرا هم که به میانجیگری کشور های امریکا، مصر و قطر در جریان است، بیشتر به این دلیل به ناکامی می گراید که اسرائیل و حامیان تروریست جهانی ایشان خواهند شرایط دلپذیر خود را در این راستا بر مردم فلسطین تحمیل کنند و تنها هدف شان از مذاکرات در این راستا هم، همانا آزادی اسرای جنگی شان است و حاضر نیستند شرایط مردم و مبارزین فلسطینی را در این راستا بپذیرند.

از سوی دیگر خبر های جالب و رسوا کننده چهره کریه دیموکراسی غرب در این راستا که در جریان هفته به نشر رسید، این بود که با گسترش دامنه درگیری های نظامی در غزه و سایر سرزمین های اشغالی، در داخل امریکا و برخی کشور های غربی، واکنش های مردم آن جا و به خصوص در سطح دانشگاه ها و مراکز تعلیمی و تحصیلی آن کشور ها، علیه حملات وحشیانه اسرائیل در نوار غزه و مناطق اشغالی افزایش یافت و به طرز بی سابقه یی سیاست های امریکا و حلقات استعماری غرب در رابطه با فلسطین و جنایات رژیم اسرائیل در این جا نکوهش گردید.

این عکس العمل ها و تنش ها در دانشگاه های امریکایی به حدی جدی بود که سردمداران استعمار گر امریکایی از آن احساس خطر کرده به گونه خیلی جدی و حتی به شکل کم سابقه یی در داخل خاک خود، به سرکوب آن پرداختند.

به گزارش رسانه های غربی، صدها مأمور پولیس در پی اعتراض حامیان فلسطینی‌ها در یک کمپ تشکیل شده در محوطه دانشگاه “کالفرنیا” در لاس‌آنجلس، حاضر شدند و بدون هر گونه تفکیک، دستور متفرق کردن معترضان یا دستگیری آنها را صادر کردند ولی باز هم در خارج از کمپی که با بر افراشتن خیمه ها توسط معترضان بنا یافته بود، تعداد بسیار زیادی از دانشجویان امریکایی برای ابراز حمایت از مردم فلسطین و به خصوص جنگ زده گان “غزه” جمع شده بودند.

به قول رسانه ها، تظاهرات علیه جنگ غزه در ده‌ها دانشگاه در سراسر ایالات متحده تا اواخر هفته گذشته ادامه داشت و مقامات امنیتی بازداشت‌هایی را در چندین دانشگاه انجام داده است.چنانچه در دانشگاه “تگزاس” در دالاس نیز پولیس ضد شورش کمپ های مشابهی را که برای نکوهش جنگ و وحشت اسرائیل در غزه بر پا شده بود، بر هم زده است.

این موج اعتراضات دانشجویان امریکایی علیه جنایات رژیم صهیونیست در سرزمین های اشغالی فلسطین و به خصوص غزه، به نقاط مختلف امریکا گسترش یافت، چنانچه در دانشگاه “کولمبیا” در نیویارک پنیز ولیس با یورش به این دانشگاه، دانشجویان معترض به جنگ اسرائیل در غزه را دستگیر کرده و کمپ برپا شده جهت اعلان همبستگی با فلسطینی‌ها در محوطه دانشگاه “یو ‌سی ‌ال ‌ای” در لاس آنجلس هم مورد حمله قرار گرفته است.

در دانشگاه کولمبیا پولیس نیویارک با یورش به یکی از تالارهای این دانشگاه ، ده‌ها نفر از معترضان هوادار فلسطین را دستگیر کرده است. معترضان تقریباً ۲۴ ساعت قبل، تالار “همیلتون” این دانشگاه را در اوج اعتراضات دانشگاهی بر سر جنگ غزه اشغال کرده بودند.

این روش خشن پولیس امریکا به حیث کشوری که خود را بزرگترین دیموکراسی در جهان خطاب می کند بر علاوه حمایت همه گونه از رژیم غاصب و اشغالگر اسرائیل، چهره اصلی این دیموکراسی را به خوبی برملا ساخت و نشان داد که جهان کفر از امریکا و بریتانیا گرفته تا سایر کشور های امریکایی و اروپایی علیه امت مستضعف اسلامی و جهان اسلامی، یک دست و یک پارچه اند ولی با دریغ و درد این کشور های اسلامی اند که به عوض دردمند بودن به درد برادران مسلمان خویش، بیشتر برای حفظ منافع استعماری غرب و به خصوص امریکا می کوشند.

اما با توجه به آنچه امروز در امریکا و سایر کشور های غربی جریان دارد و آن گونه که در دانشگاه های امریکایی امروز اعمال شوم و غاصبانه امریکا محکوم می گردد، دیری نخواهد گذشت که این جنایات و حامیان جنایت پیشه آنها، در کشور های دربند کشیده شده اسلامی و عربی هم به همین گونه و حتی به گونه واضح تر و برجسته تر از آن، محکوم گردد و حتی دامنه حکمروایی مستبدانه غلامان استعمار در این سرزمین ها برچیده شود.” ان شاء الله”

ـــــــــــــــــــــــ

برای اخبار و تبصره های بیشتر به کانال خبری تلگرام، ویب سایت و صفحه فیسبوک ما بپیوندید

 

Telegram:

https://t.me/+Vy9GsPl90MY3NjVl

Web:

https://www.gaheez.af/

FB page:

https://www.facebook.com/Gaheez-News-گهیځ-نیوز-۱۰۵۷۷۲۲۹۹۲۸۴۹۰۳/

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس