معماری
خانه / ګهیځ نیوز / سیاست / وزیر خارجه ایران ضمن سفر یک روزه از اسلام آباد دیدار کرد

وزیر خارجه ایران ضمن سفر یک روزه از اسلام آباد دیدار کرد

کابل گهیځ نیوز (  ۹ دلو ۱۴۰۲):

حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران ضمن یک سفر یک روزه به اسلام آباد با همتای پاکستانی خود جلیل عباس جیلانی دیدار نموده و ضمن کنفرانس خبری مشترک بر احترام گذاشتن به حاکمیت و تمامیت ارضی یک دیگر تأکید نمودند.

سفر وزیر خارجه ایران به اسلام آباد پس از آن صورت می گیرد که ایران بتاریخ ۱۷ جنوری یک منطقه را در ایالت بلوچستان پاکستان با راکت و هوا پیمای بدون سرنشین بمبارد کرد و در مقابل پاکستان نیز در ایالت سیستان و بلوچستان ایران مناطقی را هدف قرار داد و ادعا کرد که مخفیگاه های تروریستان را هدف قرار داده است.

به گزارش رسانه ها، وزرای خارجه هردو کشور پس از چند روز تنش نظامی و سیاسی امروز (دوشنبه) در نشستی مشترک خبری اعلام کردند که به حاکمیت و تمامیت ارضی یکدیگر احترام می‌گذارند.

وزیر خارجه ایران در نشست خبری امروز گفت که به دلیل همکاری‌های قوی موجود بین دو کشور توانستند تنش های اخیر را پشت سر بگذارند و در راه مبارزه جدی با آنچه آن را تروریزم نامید، به نقشه راه جدید برسند.

به همین گونه جلیل عباس جیلانی سرپرست وزارت خارجه پاکستان نیز گفت که ایران و پاکستان مصمم اند تا با همکاری همدیگر در راه مقابله با تروریست ها تلاش کنند.

از سوی دیگر رسانه‌های ایرانی همزمان با سفر وزیر خارجه آن کشور به اسلام آباد می‌گویند که نیرو های مرزبانی ایران در منطقه “جکیگور” با یک گروه مسلح درگیری مسلحانه داشته‌اند.

رسانه ها همچنان از قول آقای عبداللهیان نوشته اند که پاکستان به طور رسمی از “ابراهیم رئیسی” رئیس جمهور ایران، برای سفر به این کشور دعوت کرده است.

ــــــــــــــــــ

گهیځ نیوز از گوشه و کنار کشور و از اطراف و اکناف جهان، با تازه ترین اخبار، وقایع، مصاحبه ها، گزارش ها و تبصره ها روی داغ ترین قضایا ومهم ترین رخداد ها با در نظر داشت اصل دقت و توازن هر ساعت خدمت شما تقدیم می کند. ادرس های خبری ما:

 

Telegram:

https://t.me/+Vy9GsPl90MY3NjVl

twitter:

https://twitter.com/GaheezAgency

Web:

https://www.gaheez.af/

FB page:

https://www.facebook.com/Gaheez-News-گهیځ-نیوز-۱۰۵۷۷۲۲۹۹۲۸۴۹۰۳/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس