معماری
خانه / ګهیځ نیوز / د اسلامي نړۍ خبرونه / صدراعظم پیشین پاکستان عمران خان، به سه سال زندان محکوم و روانه محبس گردید

صدراعظم پیشین پاکستان عمران خان، به سه سال زندان محکوم و روانه محبس گردید

کابل گهیځ نیوز (۱۴ اسد ۱۴۰۲):
عمران خان صدراعظم پیشین و رهبر حزب تحریک انصاف پاکستان امروز پس از آن که توسط یک محکمه به سه سال زندان محکوم شد، در شهر لاهور این کشور توسط پولیس دستگیر و به زندان منتقل شد.
به اساس گزارش رسانه های پاکستانی عمران خان بر علاوه سه سال زندان به پرداخت مبلغ یکصد هزار کلدار پاکستانی جریمه نقدی نیز محکوم شده و پس از آن که حکم محکمه در این مورد در اسلام آباد پایتخت پاکستان صادر گردید، پولیس آن کشور عمران خان را از منزل مسکونی اش واقع شهر لاهور دستگیر کردند.
قبل از این عمران خان و حامیانش سعی و تلاش به خرچ دادند تا بحث روی دوسیه تصرف شخصی در تحایف دولتی را از دوران بحث محکمه خارج نماید. اما این تلاش نتیجه نداد و بالاخره پس از طی مراحل فراوان، ظهر امروز قاضی محکمه عمران خان را به سه سال زندان محکوم کرد.
از سوی دیگر کمیسیون انتخابات پاکستان نیز فیصله نموده که عمران خان را برای مدت پنج سال آینده از حق کاندید شدن در انتخابات سهم گرفته نمی تواند.
در این اتهام ادعا شده است که عمران خان در هنگامی که عهده دار منصب صدارت پاکستان بود، تحایف دولتی داده شده به وی را فروخته است، اما حامیان وی و وکلای مدافع عمران خان این حکم محکمه را نمی پذیرند و گفته اند که در مورد به ستره محکمه(سپریم کورت) آن کشور عارض خواهند شد.
ـــــــــــــــــــــــ
گهیځ نیوز از گوشه و کنار کشور و از اطرف و اکناف جهان، با تازه ترین اخبار، وقایع، مصاحبه ها، گزارش ها و تبصره ها روی داغ ترین قضایا ومهم ترین رخداد ها با در نظر داشت اصل دقت و توازن هر ساعت خدمت شما تقدیم می کند. ادرس های خبری ما:

Telegram:
https://t.me/+Vy9GsPl90MY3NjVl
twitter:

Web:

صفحهء اصلی


FB page:
https://www.facebook.com/Gaheez-News-105079805744164/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس