معماری
خانه / ګهیځ نیوز / د اسلامي نړۍ خبرونه / شهرک نشینان یهودی بار دیگر به “مسجد الاقصی” در بیت المقدس اشغالی یورش بردند

شهرک نشینان یهودی بار دیگر به “مسجد الاقصی” در بیت المقدس اشغالی یورش بردند

کابل-گهیځ نیوز( ۲۰ حمل ۱۴۰۲):
گزارش ها از بیت المقدس اشغالی حاکی است که شهرک نشینان یهودی صبح امروز (یکشنبه) بار دیگر در حالیکه از حمایت همه جانبه نیروهای نظامی رژیم صهیونیست برخوردار بودند، به مسجد الاقصی هجوم بردند.
ویب سایت الجزیره می نویسد که نظامیان رژیم صهیونیستی دور تازه‌ای از خشونت علیه فلسطینیان در مسجدالاقصی را آغاز کرده‌اند؛ طوری که صبح هنگام روز چهارشنبه گذشته ۱۶ حمل به معتکفان داخل “مسجد القبلی” در صحن مسجد الاقصی حمله نموده و تلاش کردند تا آنان را از مسجد بیرون کنند. در آن حمله، بیش از ۲۰۰ نفر از نمازگزاران فلسطینی زخمی و در حدود ۴۰۰ نفر دیگر بازداشت شدند.
به گزارش رسانه ها پس از روز چهارشنبه مسجدالاقصی شاهد درگیری و تنش بین نظامیان و شهرک نشینان یهودی از یک سو، نمازگراران و معتکفین و مدافعان مسجد از سوی دیگر، است.
در همین حال “ایتامار بن گویر” وزیر افراطی امنیت داخلی رژیم صهیونیستی، شنبه شب خواهان استقرار نیرو های بیشتر این رژیم برای اخراج اعتکاف کنندگان فلسطینی از مسجد الاقصی شد که در مقابل، اعتکاف کنندگان نیز درهای “مسجد القبلی” در صحن مسجد الاقصی را شنبه شب بسته و تاکید کردند که از حق خود در آزادی عبادت و دفاع از مسجد الاقصی کوتاهی نخواهند کرد.
در پاسخ به این اقدامات تجاوز کارانه یهودیان و جنایات رژیم صهیونیستی، گروه های مبارز فلسطین چندین بار شهرک های یهودی نشین در اطراف مرز نوار غزه و شمال سرزمین های اشغالی را با شلیک راکت هدف قرار داده ‌اند.
همچنان دولت اردن نیز به عنوان متولی امور قدس، نسبت به هرگونه اخراج اعتکاف کنندگان هشدار داده و پیامدهای چنین اقدامی را متوجه رژیم صهیونیستی دانست.
ـــــــــــــــــــــــ
برای اخبار بیشتر به کانال خبری تلگرام،تویتر، ویب سایت و صفحه فیسبوک ما بپیوندید ⬇️
Tel:
https://t.me/+Vy9GsPl90MY3NjVl
twitter:

Web:

صفحهء اصلی


FB page:
https://www.facebook.com/Gaheez-News-105079805744164/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس