معماری
خانه / ګهیځ نیوز / د اسلامي نړۍ خبرونه / حماس شرایط خود برای اتش بس در غزه را اعلان کرده

حماس شرایط خود برای اتش بس در غزه را اعلان کرده

کابل گهیځ نیوز (  ۱۸ دلو ۱۴۰۲):

به اساس گزارش های خبری حرکت “حماس” برای پذیرفتن آتش بس در باریکه غزه بازسازی غزه و انتقال مجروحان جنگ به بیمارستان های خارجی را شرط گذاشته است در حالیکه وزیر خارجه امریکا آن را کمی بیش از حد خوانده است.

به گزارش “بی بی سی” حماس در پاسخ به طرح های آتش بس در غزه، طرحی را ارائه کرده که ضمن آن برعلاوه شرط های دیگر، این شرط ها نیز مطرح شده اند.

جزئيات این توافق آتش بس که توسط کشور های قطر، مصر، امریکا و اسرائيل ارائه شده تا هنوز رسماً انتشار نیافته است ولی امریکا و اسرائيل هر دو می گویند که در حال بررسی پاسخ های حماس هستند.

قبل از این گفته شده بود که توافق پیشنهادی شامل آتش‌بس برای شش  هفته و تبادل بخشی از گروگان‌های اسرائيلی و زندانی‌های فلسطینی است.

از سوی دیگر “انتونی بلینکن”، وزیر امور خارجه امریکا، که مشغول سفر به خاورمیانه است گفته است که در دیدار خود با مقام‌های اسرائيلی فردا پاسخ حماس را ارزیابی خواهند کرد.

از سوی دیگر “جو بایدن” رئیس جمهور امریکا، خواسته‌‌های مطرح شده حماس را ” اندکی بیش از حد” توصیف کرده و افزوده است که اسرائيل به آسانی با این خواسته‌ها توافق نخواهد کرد.

ــــــــــــــــــ

گهیځ نیوز از گوشه و کنار کشور و از اطراف و اکناف جهان، با تازه ترین اخبار، وقایع، مصاحبه ها، گزارش ها و تبصره ها روی داغ ترین قضایا ومهم ترین رخداد ها با در نظر داشت اصل دقت و توازن هر ساعت خدمت شما تقدیم می کند. ادرس های خبری ما:

 

Telegram:

https://t.me/+Vy9GsPl90MY3NjVl

twitter:

https://twitter.com/GaheezAgency

Web:

https://www.gaheez.af/

FB page:

https://www.facebook.com/Gaheez-News-گهیځ-نیوز-۱۰۵۷۷۲۲۹۹۲۸۴۹۰۳/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس