معماری
خانه / ګهیځ نیوز / سیاست / حزب حاکم ترکیه در انتخابات شهرداری ها مجبور به عقب نشینی گردیده است

حزب حاکم ترکیه در انتخابات شهرداری ها مجبور به عقب نشینی گردیده است

کابل گهیځ نیوز ( ۱۳   حمل ۱۴۰۳):

به گزارش خبرگزاری ها، نتایج انتخابات شهرداری ها در ترکیه که روز گذشته برگزار گردید، از پیروزی احزاب مخالف حکومت کنونی آن کشور در شهر های بزرگ حکایت دارد.

بر اساس نتایج اولیه حزب اصلی اپوزیسیون کنترول شهرهای بزرگ را حفظ کرده و در انتخابات روز یکشنبه در شهر های دیگری نیز به دستاوردهای بزرگی دست یافته است.

گزارش های خبری حاکی از آن است که در نتیجه شمارش بیش از ۷۰ فیصد آرای استعمال شده، حزب چپی”جمهوری خواه خلق” آن کشور با بیش از ۳۷ درصد آرا پیشتاز شمرده می شود، این در حالی است که حزب حاکم “عدالت و توسعه” حدود ۳۶ درصد آرای مردم را توانسته است بدست بیاورد.

گزارش می افزاید که حزب جمهوری خواه خلق در ۱۵ شهر از ۳۰ شهرداری پیشروی کرده و حزب حاکم عدالت و توسعه در ۱۱ شهر پیروز شده است

نتایج اولیه این انتخابات نشان می دهد که آقای “امام اوغلو” شهردار مستعفی استانبول، توانسته است با بیش از ۵۰ درصد آرای رأی دهندگان، با ۱۰ امتیاز بیشتر از “مراد کوروم”، نامزد ائتلاف حاکم، برای دومین بار در این شهر پیروز شود.

به همین گونه “منصور یاوش”، کاندید حزب جمهوری‌خواه خلق و شهردار انقره، در پایتخت ترکیه با درصد بیش از ۵۹ درصد به پیروزی قاطع دست یافت و “تورگت آلتین اوک”، نامزد ائتلاف حاکم، ۳۲ درصد آرا را به دست آورد.

به گزارش خبر گزاری ها، پس از پیروزی مخالفان اردوغان در انتخابات شهرداری، هزاران نفر در خیابان‌های انقره پایتخت ترکیه جشن گرفتند.

از جانب دیگر رئیس جمهور اردوغان درباره پیروزی اپوزیسیون در انتخابات شهرداری‌ها، ضمن اظهارات خود گفت:” انتخابات شهرداری‌ها برای ما پایان کار نیست، بلکه یک نقطه عطف است.” وی همچنان افزود: “نتایج انتخابات شهرداری‌ها را با صراحت تحلیل و ارزیابی نموده و خود را با نقد سازنده بررسی خواهیم کرد.

ــــــــــــــــــ

گهیځ نیوز از گوشه و کنار کشور و از اطراف و اکناف جهان، با تازه ترین اخبار، وقایع، مصاحبه ها، گزارش ها و تبصره ها روی داغ ترین قضایا ومهم ترین رخداد ها با در نظر داشت اصل دقت و توازن هر ساعت خدمت شما تقدیم می کند. ادرس های خبری ما:

 

Telegram:

https://t.me/+Vy9GsPl90MY3NjVl

twitter:

https://twitter.com/GaheezAgency

Web:

https://www.gaheez.af/

FB page:

https://www.facebook.com/Gaheez-News-گهیځ-نیوز-۱۰۵۷۷۲۲۹۹۲۸۴۹۰۳/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس