معماری
خانه / ګهیځ نیوز / د اسلامي نړۍ خبرونه / تنش ها در روابط الجزایر و فرانسه افزایش یافته است

تنش ها در روابط الجزایر و فرانسه افزایش یافته است

کابل گهیځ نیوز (۱۸ اسد ۱۴۰۲):
موسی خرفی معاون رئیس پارلمان الجزایر اعلام کرد که تنش ها بین الجزایر و فرانسه افزایش یافته است و روابط این دو کشور در شرایط خاصی به سر می برد.
روابط دو جانبه فرانسه و الجزایر سال های قبل نیز شاهد تنش ها و اختلاف ها بوده است که در این اواخر این تنش ها تا حدی افزایش پیدا کرد و بیم آن می رود که روابط دو کشور قطع گردد. .
این در حالیست که چندی پیش ویب سایت الخبر با انتشار گزارشی درباره اتحاد فرانسه، رژیم صهیونیستی اسرائیل و المغرب علیه الجزایر و تونس نوشت: موفقیت های الجزایر و تونس و مخالفت این دو کشور با عادی‌سازی روابط با تل‌آویو (ٰدومین شهر پرجمعیت اسرائیل ) موجب شده تا دستگاه‌های اطلاعاتی فرانسه و رژیم صهیونیستی اسرائیل برای فتنه انگیزی و بر هم زدن ثبات این کشورها برنامه‌ ریزی کنند.
یکی دیگری از نماینده پارلمان الجزایر پیشتر در خصوص روابط میان این دو کشور گفت: روابط میان الجزایر و فرانسه از سال ۲۰۱۹ تاکنون بی ثبات بوده است.
مردم این کشور در جریان اعتراضات سال ۲۰۱۹ مخالفت خود را با روابط دو کشور که تنها به نفع فرانسه و اقتصاد و حتی فرهنگ این کشور بوده، اعلام کردند.
وی اضافه کرد: افکار عمومی در الجزایر خواهان روابط متوازن با فرانسه یا قطع نهایی آن هستند. اگر فرانسه می‌ خواهد همچنان به چشم یک کشور استعمارگر به الجزایر نگاه کند بهتر است این روابط قطع شود.
در همین حال روز گذشته سعید شنقریحه رئیس ارتش ملی خلق الجزائر از تسلیحات و سیستم‌های الکترونیکی نظامی این کشور بازدید کرد و از آمادگی کامل ارتش برای مقابله با هرگونه تجاوز و تهدیدی خبر داد.
ـــــــــــــــــــــــ
گهیځ نیوز از گوشه و کنار کشور و از اطرف و اکناف جهان، با تازه ترین اخبار، وقایع، مصاحبه ها، گزارش ها و تبصره ها روی داغ ترین قضایا ومهم ترین رخداد ها با در نظر داشت اصل دقت و توازن هر ساعت خدمت شما تقدیم می کند. ادرس های خبری ما:

Telegram:
https://t.me/+Vy9GsPl90MY3NjVl
twitter:

Web:

صفحهء اصلی


FB page:
https://www.facebook.com/Gaheez-News-گهیځ-نیوز-۱۰۵۷۷۲۲۹۹۲۸۴۹۰۳/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس