معماری
خانه / ګهیځ نیوز / د اسلامي نړۍ خبرونه / اکثریت عراقی ها باور دارند که وضع در زمان صدام حسین بهتر از حالا بود

اکثریت عراقی ها باور دارند که وضع در زمان صدام حسین بهتر از حالا بود

کابل-گهیځ نیوز( ۱۶ حمل ۱۴۰۲):
بیست سال پس از حمله نظامی امریکا به عراق، اکثریت عراقی‌های شرکت ‌کننده در یک نظرسنجی می‌گویند که وضع این کشور در زمان صدام حسین بهتر از حالا بود.
بر اساس یک نظرسنجی جدید، اکثر مردم عراق می‌گویند که وضعیت این کشور از زمان تهاجم به رهبری ایالات متحده در سال ۲۰۰۳ بدتر شده است.
این نظر سنجی در حالی صورت گرفته که مردم عراق در حاشیه بیستمین سالگرد سرنگونی رژیم صدام حسین در این کشور نفت‌خیز شرق میانه قرار دارند.
یک سازمان بین‌المللی و غیر انتفاعی بنام “گالوپ” این نظرسنجی‌ را در همه ۱۸ ایالت عراق انجام داده است که ضمن آن از ۲۰۲۴ فرد بزرگسال در ماه فبروری سال ۲۰۲۳ پرسش صورت گرفته است.
وقتی از وضعیت فعلی عراق در مقایسه با پیش از حمله امریکا بر این کشور پرسیده شد، ۶۰ درصد پاسخ دهندگان گفتند که وضعیت بدتر شده است، در حالی که ۴۰ درصد دیگر گفتند که بهبود یافته است.
پس از سقوط رژیم صدام حسین در عراق و تجاوز نظامی اشغالگران امریکایی و اروپایی بر این کشور، موازنه قدرت در این کشور تغییر کرد و اکثریت تشیع در عراق پس از سال ۲۰۰۳ از نظر سیاسی قدرتمند شدند و این امر باعث ایجاد خشم در میان اعراب سنی، کردها و سایر اقلیت‌های عراق شد.
ـــــــــــــــــــــــ
برای اخبار بیشتر به کانال خبری تلگرام،تویتر، ویب سایت و صفحه فیسبوک ما بپیوندید ⬇️
Tel:
https://t.me/+Vy9GsPl90MY3NjVl
twitter:

Web:

صفحهء اصلی


FB page:
https://www.facebook.com/Gaheez-News-105079805744164/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس