معماری
خانه / ګهیځ نیوز / اقتصاد او ټولنه / بعد از ۱۰ سال فابریکه شکر بغلان آغاز به فعالیت نمود

بعد از ۱۰ سال فابریکه شکر بغلان آغاز به فعالیت نمود

کابل گهیځ نیوز (  ۸ دلو ۱۴۰۲):

بر اساس خبر گهیځ نیوز فابریکۀ شکر بغلان بعد از نزدیک به ۱۰ سال از سوی حکومت سرپرست بازسازی و طی مراسم به فعالیت آغاز کرد.

بر بنیاد خبر، والی ولایت بغلان در مراسم افتتاح این فابریکه گفته است، که فعالیت فابریکه‌ های بزرگ در کشور، افغانستان را به سوی خودکفایی و استقلال اقتصادی نزدیک می‌کند.

بر اساس آمار منتشر شده از سوی مسؤولان این فابریکه، با فعالیت دوبارۀ فابریکۀ شکر بغلان سه درصد نیاز های کشور در تولید شکر مرفوع و در آن برای ۳۵۰ تن افراد مسلکی و برای ۷۰۰ تن کارکن خدماتی زمینۀ کار مهیا شده است.

فابریکۀ شکر ولایت بغلان در سال ۱۳۱۹ هجری شمسی از سوی شماری از سرمایه گذاران داخلی با حمایت کشور آلمان ایجاد شده بود و به دلیل کم توجهی حکومت‌ های گذشته، جنگ‌های داخلی و نبود مواد خام نزدیک به ۱۰ سال از فعالیت باز مانده بود، اما اکنون دوباره بازسازی و به فعالیت آغاز کرده است.

ــــــــــــــــــ

گهیځ نیوز از گوشه و کنار کشور و از اطراف و اکناف جهان، با تازه ترین اخبار، وقایع، مصاحبه ها، گزارش ها و تبصره ها روی داغ ترین قضایا ومهم ترین رخداد ها با در نظر داشت اصل دقت و توازن هر ساعت خدمت شما تقدیم می کند. ادرس های خبری ما:

 

Telegram:

https://t.me/+Vy9GsPl90MY3NjVl

twitter:

https://twitter.com/GaheezAgency

Web:

https://www.gaheez.af/

FB page:

https://www.facebook.com/Gaheez-News-گهیځ-نیوز-۱۰۵۷۷۲۲۹۹۲۸۴۹۰۳/

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس